Τα social media μπορούν να σώσουν ζωές

Ημ/νία: 12 Αυγούστου 2016 | by Πρόδρομος Μελετιάδης

0

Τα µέσα κοινωνικής δικτύωσης µπορεί να είναι περισσότερο γνωστά για τις selfies και τις ενηµερώσεις της προσωπικής κατάστασης του καθενός, αλλά σε αρκετές περιπτώσεις, σώζουν ζωές µέσω της εκπαίδευσης, της επικοινωνίας και της άντλησης κεφαλαίων για κοινωφελείς σκοπούς.

SOCIAL FULL BLEED

Παρακάτω αναφέρονται δύο περιπτώσεις όπου τα social media έχουν διαδραµατίσει πρωταγωνιστικό ρόλο στην  υλοποίηση πρωτοβουλιών που έσωσαν ζωές.

i. Πολεµώντας τον εθισµό από τα ναρκωτικά
Όλα ξεκίνησαν µε µια απλή θέση στα social media, από τον αρχηγό της αστυνοµίας της Μασαχουσέτης, λέγοντας στους χρήστες ηρωίνη “Αφήστε µας να σας βοηθήσουµε πριν γίνετε στατιστικό στοιχείο”.
Η ανταπόκριση στη δηµοσίευση ήταν συγκλονιστική, η οποία οδήγησε τον αρχηγό της αστυνοµίας να διερευνήσει περισσότερο την ιδέα του. Χρησιµοποιώντας τα χρήµατα που κατασχέθηκαν από εµπόρους ναρκωτικών, ανέπτυξε ένα πρόγραµµα χορήγησης αµνηστίας στους χρήστες των ναρκωτικών που πήγαιναν στο αστυνοµικό τµήµα να ζητήσουν βοήθεια. Συνεργάστηκε µε φαρµακευτικές εταιρίες για να πάρει το φάρµακο αναστροφής (Narcan) µε µόλις 20$ τη δόση. Επίσης, συνεργάστηκε µε εγκαταστάσεις αποκατάστασης σε όλες τις Ηνωµένες Πολιτείες που παρέχουν προγράµµατα αποτοξίνωσης χωρίς κόστος. Τέλος, ανέπτυξε µια οµάδα task force, η οποία θα τοποθετούσε έναν «άγγελο» για κάθε χρήστη που θα ζητούσε βοήθεια και ταυτόχρονα θα µάζευε πληροφορίες για το ποιες υπηρεσίες απαιτούνται.
Ο αρχηγός της αστυνοµίας πήρε την πρωτοβουλία να µοιραστεί µία ιδέα από το Facebook, και µέσα σε λίγες µέρες είχε εκατοµµύρια κλικς. Με την σωστή χρήση των κοινωνικών µέσων µαζικής ενηµέρωσης, το Αστυνοµικό Τµήµα σώζει κάθε µέρα ζωές.
ii. Πρόληψη Αυτοκτονίας
Οι αυτοκτονίες στις Ηνωµένες Πολιτείες συνεχίζουν να αυξάνονται στις ηλικίες µεταξύ 10 έως 24. Σύµφωνα µε το Ίδρυµα Jason, υπάρχουν 5.400 απόπειρες αυτοκτονίας από νέους ανθρώπους στις Ηνωµένες Πολιτείες καθηµερινώς.
Μετά από 2 αυτοκτονίες φοιτητών, ένα σχολείο της California ανέθεσε σε εταιρία να παρακολουθεί τα κοινωνικά δίκτυα των 14.000 φοιτητών του. Με κόστος πάνω από $ 40.000 ετησίως, η υπηρεσία παρακολουθεί όλα τα µηνύµατα για πιθανές ενδείξεις απόπειρας αυτοκτονιών ή παρενόχλησης στον κυβερνοχώρο.
Από την αρχή του προγράµµατος βγήκε αποτέλεσµα, αφού απετράπη αυτοκτονία λόγω της τεχνολογίας παρακολούθησης!
δεν βγαίνει νόηµα
Δυο σηµαντικές περιπτώσεις που επισηµαίνουν ότι τα µέσα κοινωνικής δικτύωσης, είναι κάτι περισσότερο από selfies, emojis και hashtags.

Ετικέτες: , , , ,


Σχετικά με τον Αρθρογράφο

είναι Σύμβουλος Ανάπτυξης και Καινοτομίας σε διάφορα πεδία της Διοίκησης Επιχειρήσεων και του Μάρκετινγκ. Το όραμα του είναι να συμβάλλει στη δημιουργία μιας καλύτερης κοινωνίας μέσω μιας ουσιαστικότερης επικοινωνίας μεταξύ των ανθρώπων συνδυάζοντας τις γνώσεις που απέκτησε σπουδάζοντας Διοίκηση Επιχειρήσεων και Μάρκετινγκ και συνεχίζει να αποκτά σε τομείς κοινωνικής ψυχολογίας κ.α. Είναι υπέρμαχος της χρήσης της συγχρονής τεχνολογίας και του digital marketing σε όλα τα επίπεδα δράσης social media , blogs, internet. Πιστεύει ότι οι άνθρωποι μπορούν να επιδείξουν ηγετική συμπεριφορά και να επιτύχουν σε ότι αναλαμβάνουν αρκεί να έχουν συγκεκριμένο όραμα, να ακολουθούν συγκεκριμένο σχέδιο δράσης, να είναι ακέραιοι.



Πήγαινε με πάνω ↑