Google Search Vs. Facebook: Τι να διαλέξω για την διαφήμισή μου; (μέρος 2ο)

Ημ/νία: 3 Νοεμβρίου 2015 | by Αρσένης Πασχόπουλος

0

Συνεχίζοντας από το πρώτο μέρος του άρθρου μας, ας εξετάσουμε τις δυνατότητες στόχευσης στο Facebook.  Το δημοφιλές social medium μας δίνει την δυνατότητα να στοχεύσουμε με βάση τα παρακάτω:

  • Δημογραφικά στοιχεία (ηλικία, φύλλο, μορφωτικό επίπεδο)
  • Γεωγραφικά στοιχεία (χώρα, πόλη, περιοχή αλλά και περιοχή με επίκεντρο το κατάστημά μας και ακτίνα όση εμείς ορίσουμε)
  • Σημαντικά γεγονότα και καταστάσεις ζωής: μπορούμε να στοχεύσουμε γονείς με παιδιά συγκεκριμένης ηλικίας, αρραβωνιασμένους, παντρεμένους, ανθρώπους που έχουν κάποια επέτειο ή γενέθλια.
  • «Φίλους των». Μπορούμε ακόμη να στοχεύσουμε και φίλους των ανθρώπων οι οποίοι π.χ. είναι γονείς, ώστε να τους προτείνουμε τα δώρα που θα κάνουν στους φίλους τους.
  • Θέσεις εργασίας (π.χ. διευθυντής πωλήσεων), εταιρεία (π.χ. εργαζόμενοι στην Coca Cola) ή και κλάδο (π.χ. εργαζόμενοι στην φαρμακοβιομηχανία)
  • Ενδιαφέροντα και ανταγωνισμός. Μπορούμε να στοχεύσουμε ανθρώπους οι οποίοι μέσα από τα likes που έχουν κάνει σε σελίδες και μέσα από την διάδρασή τους με posts (likes, shares, comments) δείχνουν ενδιαφέρον σε προϊόντα ή υπηρεσίες.  Μέσω των ενδιαφερόντων μπορούμε να στοχεύσουμε ακόμη και αυτούς που έχουν κάνει like σελίδες ανταγωνιστών μας στο Facebook.
  • Custom Audiences. Μπορούμε να επιλέξουμε να δείχνουμε τις διαφημίσεις μας στο Facebook σε ανθρώπους των οποίων έχουμε ήδη το τηλέφωνο ή το email.  Μπορούμε ακόμη να «καταγράφουμε» όσους μπαίνουν στο site μας και να τους δείχνουμε την διαφήμισή μας όταν βρίσκονται στο Facebook (remarketing).
  • Look alike audiences. Εδώ το Facebook μας βοηθά να εντοπίσουμε ανθρώπους που έχουν τα ίδια χαρακτηριστικά με τα custom audiences που εξετάσαμε παραπάνω ώστε να δείξουμε την διαφήμισή μας σε περισσότερους πιθανούς πελάτες μας.

Η «αυτοκρατορία» αντεπιτίθεται

Επειδή η διαφήμιση online γίνεται ολοένα και μεγαλύτερη, η «αυτοκρατορία» της Google δεν μπορούσε να μείνει απαθής στα εργαλεία στόχευσης που παρατάσσει το Facebook.  Έτσι ανακοίνωσε εργαλεία όπως το Customer match (ανταγωνιστής του custom audiences) όπου σε βοηθά να εμφανίσεις την διαφήμισή σου στους ανθρώπους των οποίων έχεις το email και οι οποίοι περιηγούνται στα sites της ίδιας της Google και στα εκατομμύρια συνεργαζόμενα sites με αυτήν.  Άλλο εργαλείο που ανακοίνωσε είναι το Similar Audiences, το οποίο δουλεύει όπως το Look alike audiences του Facebook.  Εκτός από αυτά τα άμεσα ανταγωνιστικά εργαλεία, έχει αναγγείλει και τα Video Remarketing (επαναληπτική διαφήμιση σε όποιον παρακολουθεί κάποιο video) και τα Click to buy Product Cards, «ετικέτες» πάνω σε video, οι οποίες με κλικ φέρνουν τον πελάτη στο site του διαφημιζόμενου, τις οποίες μπορεί ο διαφημιζόμενος να τοποθετήσει, όχι μόνο στα videos που έχει ανεβάσει ο ίδιος αλλά και σε videos τρίτων τα οποία παρακολουθούν οι πιθανοί πελάτες του.

Τι γίνεται με το κόστος;

costs

Εδώ θα αναφερθώ στην εμπειρία μου στο στήσιμο εκστρατειών και στα δύο εργαλεία, αλλά και στην εμπειρία συναδέλφων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, η οποία λέει πως, ακόμη, το Facebook είναι πιο φθηνό στην χρέωση ανά κλικ.  Επίσης είναι πιο αποτελεσματικό στο Click through Rate (στο ποσοστό δηλαδή όσων κάνουν κλικ την διαφήμιση σε σχέση με το πόσοι την είδαν) απ’ ότι το Display Network της Google (τα συνεργαζόμενα με την Google sites τα οποία προβάλλουν διαφημίσεις με banners)

Εδώ βέβαια να επισημάνω πως αυτό που θα πρέπει να μετράμε σε ότι αφορά στο κόστος διαφήμισης είναι το κόστος ανά πώληση και δευτερευόντως το κόστος ανά κλικ ή ανά 1000 εμφανίσεις της διαφήμισης.  Και τα δύο εργαλεία (Facebook και Google) μας δίνουν την δυνατότητα να καταμετράμε τις πωλήσεις που έχουν γίνει μέσα από τις διαφημίσεις σε αυτά.

Τι θα πρέπει να διαλέξετε;

two-choices

Αν ο στόχος σας είναι να γίνει η μάρκα σας γνωστή σε συγκεκριμένο κοινό ή να διευρύνετε τον κύκλο των πιθανών πελατών σας, θα πρότεινα ως πρώτη επιλογή τα Social Media. Αν θέλετε όμως να στοχεύσετε σε αυτούς που ψάχνουν ενεργά το προϊόν ή την υπηρεσία σας, η διαφήμιση στις μηχανές αναζήτησης της Google είναι ακόμη ο βασιλιάς.

Καλή επιτυχία με τις καμπάνιες σας!

Ετικέτες: , , ,


Σχετικά με τον Αρθρογράφο

Ο Αρσένης Πασχόπουλος είναι από τους πρώτους marketers του διαδικτύου στην Ελλάδα με δράση η οποία ξεκινά το 1996. Είναι Managing Partner στην εταιρεία υπηρεσιών διαδικτύου Just On Line. Είναι συγγραφέας των βιβλίων “Social Media Marketing”, 2010, εκδόσεις Κλειδάριθμος και "Ηλεκτρονικό Εμπόριο " (3η έκδοση 2007, εκδόσεις Κλειδάριθμος). Για 4 χρόνια ήταν υπεύθυνος εκπαίδευσης για τραπεζικά συστήματα online πληρωμών στην First Data. Έχει εργαστεί στα τμήματα marketing των εταιρειών Shell, Johnson&Johnson, Fiat, Boston University, Όμιλος Δ. Αγγελόπουλου, Γενική Χημικών Προϊόντων. Από τους πρώτους (1996) που δημιούργησαν σεμινάρια Ηλεκτρονικού Εμπορίου για μικρομεσαίες επιχειρήσεις και διεξήγαγε κύκλο σεμιναρίων ηλεκτρονικού εμπορίου για την Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου. Για 4 χρόνια ήταν υπεύθυνος προώθησης και εκπαίδευσης μικρομεσαίων επιχειρήσεων σε θέματα ηλεκτρονικού εμπορίου στον ΑΣΔΑ (Αναπτυξιακός Σύνδεσμος Δυτικής Αθήνας). Είναι απόφοιτος του Deree College με μεταπτυχιακό στο Boston University.



Πήγαινε με πάνω ↑