Google Search Vs. Facebook: Τι να διαλέξω για την διαφήμισή μου;

Ημ/νία: 27 Οκτωβρίου 2015 | by Αρσένης Πασχόπουλος

0

Ένα δίλλημα που φαίνεται πως αντιμετωπίζετε πολλοί από εσάς που θέλετε να διαφημίσετε την επιχείρησή σας online είναι για το αν θα χρησιμοποιήσετε την μηχανή αναζήτησης της Google για να προβάλλετε διαφημίσεις κειμένου σε αυτούς που αναζητούν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας με λέξεις κλειδιά, ή αν θα χρησιμοποιήσετε την δύναμη των social media, όπου όλο και περισσότερος κόσμος «συρρέει» και «ζει» καθημερινά μεγάλο μέρος της καθημερινότητάς του.

facebook vs google ads

Ας εξετάσουμε λοιπόν τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία του κάθε μέσου και ας δούμε σε ποιες περιπτώσεις θα επιλέγατε το ένα ή το άλλο.

Διαφήμιση στην Google

Το αναμφισβήτητο πλεονέκτημα των διαφημίσεων κειμένου στην μηχανή αναζήτησης της Google είναι η πρόθεση αγοράς.  Όταν κάποιος αναζητά «τριήμερο 28ης Οκτωβρίου τιμές» ή «φθηνές εκδρομές 28η Οκτωβρίου» είναι ένα βήμα πριν την αγορά και άρα είναι ήδη υποψήφιος πελάτης.  Άρα η διαφήμισή και τα χρήματα που θα πληρώσετε όταν κάποιος την κλικάρει δεν θα «πάνε χαμένα».

purchase intent

Ο στόχος σας λοιπόν είναι να φτιάξετε δελεαστικές διαφημίσεις οι οποίες να εμφανίζονται σε αυτούς που πρέπει ώστε να τους οδηγήσετε στο site σας για να κάνουν την αγορά.  Και όταν λέμε σε αυτούς που πρέπει εννοούμε πως πρέπει να στήσετε την καμπάνια σας με τέτοιο τρόπο ώστε να βλέπουν τις διαφημίσεις σας μόνο αυτοί που ψάχνουν με λέξεις που «προδίδουν» πρόθεση αγοράς.

Το μειονέκτημα των διαφημίσεων στην Google είναι, για πολλούς εμπορικούς κλάδους, το υψηλό κόστος.  Σε πολλές περιπτώσεις το κόστος του κλικ φτάνει τα 2 ευρώ ή και παραπάνω.  Άρα, και σύμφωνα με τα στατιστικά που αναφέρουν πως θα πρέπει να έχουμε 100 επισκέψεις στο site μας για να αποκτήσουμε 1 – 1,5 πελάτες, πρέπει πρώτα να επενδύσουμε τουλάχιστον 200 ευρώ (σε περίπτωση που το κόστος για κάθε κλικ στην διαφήμισή μας είναι 2 ευρώ).  Εδώ λοιπόν το ερώτημα είναι τι περιθώριο κέρδους έχουμε ώστε να αποφασίσουμε αν αξίζει να κάνουμε την επένδυση.

Διαφήμιση στο Facebook

Target your customers.

Η διαφήμιση στο Facebook, και στα social media γενικότερα, η οποία δεν βασίζεται σε αναζητήσεις που κάνει ο χρήστης, έχει άλλη λογική.  Εδώ πάμε να τοποθετήσουμε την διαφήμισή μας μπροστά στο χρήστη ο οποίος δεν μας ψάχνει αλλά για τον οποίο «γνωρίζουμε» στοιχεία που τον κάνουν πιθανό πελάτη μας.  Άρα το Facebook και τα social media μας βοηθούν να κάνουμε τα προϊόντα μας γνωστά σε μεγαλύτερο κοινό από αυτούς που ήδη μας ψάχνουν (και τους εμφανίζουμε την διαφήμισή μας στην Google).  Επίσης, μέσω των διαφημίσεων στο Facebook μπορούμε να δημιουργήσουμε νέες αγορές, αναπτύσσοντας το ενδιαφέρον του κόσμου αν το προϊόν ή η υπηρεσία που πουλάμε είναι καινούργια (και άρα ο κόσμος δεν την αναζητά).  Εδώ ακούω ήδη τους λάτρεις της Google να λένε πως την ίδια δυνατότητα σου δίνει και το Display Network (τα συνεργαζόμενα με την Google sites που δείχνουν διαφημίσεις με banners) αλλά και το YouTube.  Σωστά.  Μόνο που το πλεονέκτημα του Facebook είναι η δυνατότητα καλύτερης ΣΤΟΧΕΥΣΗΣ, ώστε να δουν την διαφήμισή μας όσοι έχουν τα χαρακτηριστικά πιθανών πελατών μας.

Οι δυνατότητες στόχευσης στο Facebook είναι πολλές, και θα τις εξετάσουμε στο δεύτερο μέρος του άρθρου την επόμενη εβδομάδα.

Ετικέτες: , , , ,


Σχετικά με τον Αρθρογράφο

Ο Αρσένης Πασχόπουλος είναι από τους πρώτους marketers του διαδικτύου στην Ελλάδα με δράση η οποία ξεκινά το 1996. Είναι Managing Partner στην εταιρεία υπηρεσιών διαδικτύου Just On Line. Είναι συγγραφέας των βιβλίων “Social Media Marketing”, 2010, εκδόσεις Κλειδάριθμος και "Ηλεκτρονικό Εμπόριο " (3η έκδοση 2007, εκδόσεις Κλειδάριθμος). Για 4 χρόνια ήταν υπεύθυνος εκπαίδευσης για τραπεζικά συστήματα online πληρωμών στην First Data. Έχει εργαστεί στα τμήματα marketing των εταιρειών Shell, Johnson&Johnson, Fiat, Boston University, Όμιλος Δ. Αγγελόπουλου, Γενική Χημικών Προϊόντων. Από τους πρώτους (1996) που δημιούργησαν σεμινάρια Ηλεκτρονικού Εμπορίου για μικρομεσαίες επιχειρήσεις και διεξήγαγε κύκλο σεμιναρίων ηλεκτρονικού εμπορίου για την Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου. Για 4 χρόνια ήταν υπεύθυνος προώθησης και εκπαίδευσης μικρομεσαίων επιχειρήσεων σε θέματα ηλεκτρονικού εμπορίου στον ΑΣΔΑ (Αναπτυξιακός Σύνδεσμος Δυτικής Αθήνας). Είναι απόφοιτος του Deree College με μεταπτυχιακό στο Boston University.



Πήγαινε με πάνω ↑