Δημιουργώντας περιεχόμενο που γίνεται viral

Ημ/νία: 20 Απριλίου 2016 | by Σπύρος Γκανάτσιος

0

Έχουμε δει πάρα πολλές φορές προϊόντα να αποτυγχάνουν, προϊόντα να πετυχαίνουν και κάποια άλλα να πετυχαίνουν περισσότερο. Έχουμε δει ιδέες να διαδίδονται και να συναρπάζουν το κοινό, ενώ άλλες παραμένουν λιγότερο δημοφιλείς. Σίγουρα, η ποιότητα και η διαφήμιση παίζουν σημαντικό ρόλο, αλλά δεν είναι πάντα αρκετά. Αυτό που έχει μεγάλη σημασία είναι η δυναμική που έχουν σε ένα δίκτυο ανθρώπων.

Πολύ συχνά η επιτυχία οφείλεται απλά και μόνο στη φυσική επιλογή, όπως τη γνωρίζουμε από τη Θεωρία του Δαρβίνου. Μέσα από μία διαδικασία φυσικής επιλογής το περιβάλλον καθορίζει ποια μηνύματα θα επηρεάσουν τους ανθρώπους και θα τους ωθήσουν να τα μοιραστούν με τους γύρω τους. Το ίδιο, ακριβώς, συμβαίνει και στα social media. Για να είναι επιτυχημένο και να γίνει viral ένα post update πρέπει το περιεχόμενό του να βασίζεται σε μία ή περισσότερες από τις παρακάτω τακτικές.

Να είναι όσο γίνεται πιο απλό.   

Η σημασία της απλότητας στην επικοινωνία είναι γνωστή. Όσο πιο μικρό το μήνυμα, τόσο πιο εύκολα θα το θυμάται ο παραλήπτης. Κι αν το μήνυμα είναι από τη φύση του πολύπλοκο, μπορούμε εύκολα να το κάνουμε απλό χρησιμοποιώντας αναλογίες και παραλληλισμούς. Για να εξηγήσουμε π.χ. τι είναι το linkedin σε κάποιον που δεν το γνωρίζει, μπορούμε να του πούμε ότι “είναι όπως το facebook αλλά για επαγγελματική χρήση”. Μπορούμε επίσης να χρησιμοποιήσουμε εικόνες για να βοηθήσουμε τους παραλήπτες να οπτικοποιήσουν το μήνυμα. Τα καθαριστικά ρούχων, για παράδειγμα, χρησιμοποιούν εικόνες με την πρωινή αύρα της θάλασσας ή με την αγκαλιά αγαπημένων προσώπων για να μας μεταφέρουν την αίσθηση του αρώματός τους.

Να δημιουργεί έκπληξη.

surprised face

Ένα πολύ συχνό λάθος που κάνουν οι διαχειριστές social media και οι δημιουργοί περιεχόμενου είναι να χρησιμοποιούν συνεχώς τους ίδιους τύπους αναρτήσεων. Η επανάληψη υπονομεύει την έκπληξη και τον ενθουσιασμό. Αντίθετα, αυτό που χρειάζεται είναι η παραβίαση των μοτίβων την κατάλληλη στιγμή για να  αποσπάσουμε την προσοχή του παραλήπτη. Στη συνέχεια για να διατηρήσουμε την προσοχή του πρέπει να του κεντρίσουμε το ενδιαφέρον κι έτσι να μεταδώσουμε το μήνυμα που μας ενδιαφέρει. Οι διαφημίσεις του Super Bowl, για παράδειγμα, χρησιμοποιούν την τακτική αυτή με πολύ μεγάλη επιτυχία, στοχεύοντας να γίνουν viral στο youtube και to facebook.

Να δείχνει αληθινό και αξιόπιστο.

before and after

Τα hoaxes του διαδικτύου είναι ένα φαινόμενο ψευδών ειδήσεων που διαδίδονται πολύ γρήγορα και σε μεγάλη έκταση. Αυτό συμβαίνει επειδή είναι τόσο καλά δομημένα που μοιάζουν να είναι αλήθεια. Παρέχοντας στον παραλήπτη ένα οικείο πλαίσιο καθώς και σημεία αναφοράς για να πειστεί μόνος του, το μήνυμά μας μπορεί να έχει πολύ μεγαλύτερο αντίκτυπο. Οι εικόνες που δείχνουν το πριν και το μετά από τη χρήση ενός προϊόντος (π.χ. σαμπουάν, φίλτρα νερού, ινστιτούτα αισθητικής)  είναι μία εφαρμογή αυτής της τακτικής. Δεν πρέπει όμως να χρησιμοποιήσουμε αυτή την τακτική για να εξαπατήσουμε το κοινό μας, γιατί χωρίς εμπιστοσύνη δεν μπορεί να υπάρξει διάρκεια στη σχέση μαζί του.

Να διηγείται μία ιστορία

point of view shot

Η ιστορίες έχουν ένα σπάνιο χαρακτηριστικό. Ασκούν πάνω μας μια απίστευτη γοητεία. Μας αρέσει να ακούμε και να διηγούμαστε ιστορίες. Οι ιστορίες κάνουν τους ανθρώπους να ενδιαφέρονται και να νοιάζονται και, όσο περισσότερο νοιάζεται κάποιος, τόσο περισσότερο θυμάται. Επιπλέον, οι ιστορίες επιτρέπουν στο κοινό να εμπλακεί στη πλοκή και τα συναισθήματα των ηρώων. Αν θέλουμε να μεταφέρουμε ένα συναίσθημα στο κοινό μας, μια ελκυστική ιστορία είναι ο κατάλληλος τρόπος. Οι τηλεοπτικές καμπάνιες για ασφαλή οδήγηση διηγούνται, για παράδειγμα, ιστορίες από τροχαία ατυχήματα,  πολλές φορές μάλιστα με point of view λήψη για να αυξήσουν το αίσθημα ευθύνης του αποδέκτη – οδηγού.

Αυτοί είναι οι πιο σημαντικές τακτικές δημιουργίας viral περιεχομένου στα social media. Όσο περισσότερα από τα χαρακτηριστικά αυτά έχει το περιεχόμενο, τόσο περισσότερο θα επιβιώσει και θα διαδοθεί. Και φυσικά τόσο καλύτερα θα μεταφέρει το επιθυμητό μήνυμα και θα πετύχει τους στόχους της καμπάνιας.

  

Ετικέτες: , ,


Σχετικά με τον Αρθρογράφο

Ο Σπύρος Γκανάτσιος είναι επαγγελματίας του Marketing με ειδίκευση στο E-Commerce, το Digital Marketing και τα Social Media. Είναι επιπλέον πιστοποιημένος στο Content Marketing, στην Online Διαφήμιση και στο Digital Analytics. Έχει στο ενεργητικό του συνεργασίες με εταιρείες από διάφορους κλάδους ενώ ως βασικό μέλος του Marketing Club (link: www.marketingclub.gr) έχει αναλάβει τις online καμπάνιες και τη διαχείριση των social media του συλλόγου. Στόχος του είναι να βοηθήσει στρατηγικά τις επιχειρήσεις να γίνουν περισσότερο αποδοτικές και ανταγωνιστικές χρησιμοποιώντας τα ψηφιακά εργαλεία και τις state of the art εξελίξεις στην επιστήμη του marketing. Στα κύρια επιστημονικά και επαγγελματικά του ενδιαφέροντά εντάσσονται το Digital Marketing, τα Πληροφοριακά Συστήματα, το E-Commerce, το Branding, το Στρατηγικό Marketing, το Gamification κα. Με τις πεποιθήσεις και τη δράση του υποστηρίζει την καινοτομία, τη βιώσιμη ανάπτυξη και την κουλτούρα της γνώσης.



Πήγαινε με πάνω ↑