Βέλτιστες Πρακτικές για Διαχείριση Social Media (Facebook)

Ημ/νία: 17 Νοεμβρίου 2015 | by Σπύρος Γκανάτσιος

0

Το Facebook είναι το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο παγκοσμίως. Περίπου το 71% των ενεργών χρηστών του Internet συμμετέχουν σε αυτό και μοιράζονται ψηφιακό περιεχόμενο με τους συγγενείς, τους φίλους και τους συναδέλφους τους, ενώ παράλληλα παρακολουθούν τα αγαπημένα τους προϊόντα, brands και επιχειρήσεις. Επιπλέον, χρησιμοποιούν το Facebook για να ενημερώνονται για την επικαιρότητα, για να ζητάνε συμβουλές, καθώς και για να μοιράζονται τις εμπειρίες τους και οτιδήποτε άλλο θεωρούν ότι έχει αξία.

Με όλους αυτούς τους χρήστες να αλληλεπιδρούν μεταξύ τους, το facebook αποτελεί για τις επιχειρήσεις μία μοναδική ευκαιρία να προσεγγίσουν το κοινό τους. Αναρτώντας φωτογραφίες, video και άρθρα μπορούν να προβάλουν την κουλτούρα και τη φιλοσοφία τους και να δημιουργήσουν μία πιο βαθιά σύνδεση με τους πελάτες και τους συνεργάτες τους. Με μία ενεργή παρουσία στο Facebook μπορούν να διατηρούνται σταθερά στο μυαλό των πελατών τους.

Αν και το Facebook εξελίσσεται συνεχώς, υπάρχει πλέον μία κρίσιμη μάζα δεδομένων από τη χρήση του, η οποία επιτρέπει να εξαχθούν συμπεράσματα και να προταθούν κάποιες βασικές πρακτικές που σε κάποιο βαθμό εξασφαλίζουν την επιτυχημένη διαχείριση του μέσου.

facebook

Οπτικό Περιεχόμενο (Visual Content)

Έχει αποδειχθεί ότι το Facebook ως μέσο ευνοεί πολύ την χρήση οπτικού περιεχομένου. Οι φωτεινές και ζωντανές εικόνες σε υψηλή ανάλυση προσελκύουν το ενδιαφέρον και αλληλεπιδρούν καλύτερα με το κοινό. Είναι απαραίτητο  η σελίδα και το οπτικό περιεχόμενο που περιλαμβάνει να διατηρούν την ίδια αισθητική και το ίδιο design και να προβάλλουν μία επαγγελματική εμφάνιση. Καθώς ένα πολύ μεγάλο μέρος των χρηστών επισκέπτεται το facebook από κινητές συσκευές, το περιεχόμενο που δημοσιεύεται στη σελίδα πρέπει να είναι φιλικό στις αντίστοιχες εφαρμογές. Μεγάλη σημασία για την εμφάνιση μίας σελίδας έχει η εικόνα εξωφύλλου (cover photo) η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί στρατηγικά με μεγάλα οφέλη. Σε αυτή μπορεί να προβληθούν νέα προϊόντα, προσφορές, συνεργασίες και σημαντικές εκδηλώσεις που διοργανώνει η επιχείρηση. Σημαντική είναι επίσης και η πρώτη ανάρτηση της σελίδας. Καρφιτσώνοντας στην κορυφή μία σημαντική ανάρτηση εξασφαλίζεται η ορατότητα του μηνύματος για όσο χρόνο παραμείνει στη θέση αυτή.   

Profile και Λέξεις – Κλειδιά

Είναι πολύ σημαντικό το profile στη σελίδα να συμπληρωθεί ολοκληρωμένα και με σαφήνεια. Η καρτέλα “About” μεταφέρει το value proposition του brand και έχει ιδιαίτερη σημασία. Επιπλέον, η επιλογή των κατάλληλων λέξεων – κλειδιά στην περιγραφή βοηθά τη σελίδα να καταλαμβάνει καλύτερη θέση σε σχετικές online αναζητήσεις. Ένα πολύ χρήσιμο feature του facebook είναι το vanity url, που μπορεί να παραμετροποιηθεί ώστε να αναγράφει το όνομα της επιχείρησης και να ενισχύει την αναγνωρισιμότητά της (π.χ. www.facebook.com/SMLifeGR).

Analytics και Insights

Το Facebook έχει εξοπλίσει τους marketers με ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο, τα insights, και τους δίνει τη δυνατότητα να αναλύσουν την απόδοση των ενεργειών τους. Παρακολουθώντας πώς συμπεριφέρεται το κοινό με το περιεχόμενο που δημοσιεύεται στην σελίδα, μπορούν να κατανοήσουν τι είδους αναρτήσεις έχουν μεγαλύτερη αξία, ποιες δημιουργούν περισσότερα like,  ποιες προτιμούν να κοινοποιούν οι χρήστες και με ποιες αλληλεπιδρούν περισσότερο γράφοντας σχόλια. Ένα πολύ χρήσιμο feature στα insights του Facebook δίνει τη δυνατότητα στους marketers να παρακολουθούν τις σελίδες των ανταγωνιστών και να κάνουν benchmark με τη σελίδα που διαχειρίζονται. Πολλές φορές οι ενέργειες του ανταγωνισμού μπορεί να αποτελέσουν ευκαιρία για έμπνευση και ιδέες.

Third Party Εφαρμογές και Social Plug-ins

Το facebook είναι ιδιαίτερα ευέλικτο και προσφέρει τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να φιλοξενούν στις σελίδες τους εφαρμογές τρίτων. Οι marketers μπορούν να αξιοποιήσουν τις εφαρμογές αυτές για να πετύχουν γενικότερους επιχειρηματικούς στόχους, όπως αύξηση των παραγγελιών στo e-shop μέσω του shopify, εγγραφές στο newsletter μέσω του mailchimp, ή διοργάνωση διαγωνισμών μέσω του woobox. Επιπλέον, οι developers μπορούν να ενσωματώνουν ειδικά τμήματα html κώδικα στις επίσημες ιστοσελίδες της επιχείρησης και με τον τρόπο αυτό να  τις συνδέουν άμεσα με τις αντίστοιχες σελίδες στο Facebook. Τα social plug-ins μπορούν να αυξήσουν εντυπωσιακά την απόδοση των social media.

Διαχείριση Σελίδας

Η επιλογή του τρόπου διαχείρισης της σελίδας παίζει καθοριστικό ρόλο στην απόδοσή της. Η διοίκηση του marketing πρέπει να διανέμει ρόλους στους διαχειριστές της σελίδας ανάλογα με τις αρμοδιότητες που έχει ο καθένας. Ακόμα κι αν μόνο ένα άτομο ασχολείται με τα social media είναι φρόνιμο να υπάρχουν δύο τουλάχιστον διαχειριστές στη σελίδα, για να μην υπάρξει επιπλοκή αν για κάποιο λόγο αποκλειστεί ο ένας από τους δύο λογαριασμούς. Εάν το επιτρέπει αριθμός των διαχειριστών μία καλή πρακτική είναι να δίνεται η δυνατότητα στο κοινό να κάνει αναρτήσεις στη σελίδα και επισημάνσεις (tag) στις φωτογραφίες. Έτσι αυξάνεται η προβολή της σελίδας σε περισσότερο κοινό.

Οι τεχνικές που αναφέρθηκαν είναι μία πολύ καλή βάση για τη λειτουργία του  Facebook. Για να πετύχει όμως μία επιχείρηση τους στόχους της, να προσεγγίσει νέους πελάτες, να αυξήσει τις επισκέψεις στο site της και τις online πωλήσεις και να δημιουργήσει μία στενή κοινότητα ατόμων που αλληλεπιδρούν μεταξύ τους, χρειάζεται τη σωστή στρατηγική και το κατάλληλο περιεχόμενο (content). 

Ετικέτες: , , ,


Σχετικά με τον Αρθρογράφο

Ο Σπύρος Γκανάτσιος είναι επαγγελματίας του Marketing με ειδίκευση στο E-Commerce, το Digital Marketing και τα Social Media. Είναι επιπλέον πιστοποιημένος στο Content Marketing, στην Online Διαφήμιση και στο Digital Analytics. Έχει στο ενεργητικό του συνεργασίες με εταιρείες από διάφορους κλάδους ενώ ως βασικό μέλος του Marketing Club (link: www.marketingclub.gr) έχει αναλάβει τις online καμπάνιες και τη διαχείριση των social media του συλλόγου. Στόχος του είναι να βοηθήσει στρατηγικά τις επιχειρήσεις να γίνουν περισσότερο αποδοτικές και ανταγωνιστικές χρησιμοποιώντας τα ψηφιακά εργαλεία και τις state of the art εξελίξεις στην επιστήμη του marketing. Στα κύρια επιστημονικά και επαγγελματικά του ενδιαφέροντά εντάσσονται το Digital Marketing, τα Πληροφοριακά Συστήματα, το E-Commerce, το Branding, το Στρατηγικό Marketing, το Gamification κα. Με τις πεποιθήσεις και τη δράση του υποστηρίζει την καινοτομία, τη βιώσιμη ανάπτυξη και την κουλτούρα της γνώσης.



Πήγαινε με πάνω ↑