Πως να δημιουργήσετε αποδοτικές καμπάνιες για το ηλεκτρονικό σας κατάστημα.

Ημ/νία: 17 Σεπτεμβρίου 2015 | by Κωνσταντίνος Μουράτης

0

Η διαφήμιση στο Internet εκ πρώτης όψης φαίνεται μία απλή διαδικασία. Μπαίνεις στην εκάστοτε πλατφόρμα, δηλώνεις το budget που έχεις να διαθέσεις, επιλέγεις το διάστημα προβολής, ίσως συγκεκριμενοποιείς το κοινό και τελικώς ανεβάζεις μία (ή και περισσότερες) φωτογραφίες και πολυμέσα που αποτελούν την διαφήμιση σου.

effectiveCampaignFeaturedImage

Σε δεύτερη φάση αναμένεις να καρπωθείς τα των κόπων σου, ή των δικτύων που πλήρωσες για να σε διαφημίσουν τέλος πάντων και συνειδητοποιείς ότι, η διαφήμιση, έκανε τα αδύνατα δυνατά για να κάνει την δουλειά της, αλλά εσύ δεν είδες τόσα πολλά στην πράξη.

Ο λόγος, λοιπόν, αγαπητέ αναγνώστη που στέκεσαι αυτή την στιγμή μπροστά από την οθόνη σου και με διαβάζεις όλο επιβεβαίωση και απορία, είναι γιατί απλούστατα η διαφημιστική σου δράση δεν στήθηκε σωστά.

Αυτό που πρέπει να καταλάβουμε είναι ότι οι χρήστες σπάνια θα ψάξουν στις μέρες μας κάτι γενικό. Έχει προηγηθεί από κάπου το ερέθισμα για να αγοράσουν π.χ. ρούχα και στην πορεία μπαίνουν σε αυτή την διαδικασία. Αντίστοιχα με εμάς που έχουμε ένα μόνο πολύ συγκεκριμένο budget για διαφημιστούμε και ο δυνητικός πελάτες έχει πολύ συγκεκριμένο budget για ξόδεμα. Επιπρόσθετα, λαμβάνουμε υπόψη (όπως και ο ίδιος) ότι δημογραφικά ανήκει σε μία κατηγορία όπως γυναίκα και προέρχεται από Ελλάδα και προτιμά να δει παλτό λόγω του ότι μπαίνουμε στο φθινόπωρο.

Τέλος δεδομένων των παραπάνω, η πελάτισσά μας καταλήγει να ζητά γυναικεία παλτό. Αυτό μας λέει ότι σε πολύ σπάνιες περιπτώσεις κάποιος θα αναζητήσει γενικά και αόριστα ρούχα, περιμένοντας να φτάσει σιγά σιγά να δει για αυτό το οποίο θέλει. Συνεπώς, εκτός κι αν έχουμε κάποιο πολύ μεγάλο ποσό κάθε μήνα προς διάθεση για εκτενείς δράσεις, η διαφήμιση από μεριάς μας θα πρέπει να συγκεκριμενοποιηθεί και να παραδοθεί επικεντρωμένη στον χρήστη του Internet, ούτως ώστε να τον “τσιμπήσουμε” ακριβώς την ώρα που ψάχνει για παρόμοια προϊόντα.

Μετά την αναγνώριση του προβλήματος, περνάμε στην λύση. Διαλέξτε μερικά προϊόντα (ή αν έχετε πολύ μικρό budget τότε ένα προϊόν) που αξίζει να προωθήσετε. Προσοχή! Εδώ είναι που γίνεται ένα από τα μεγαλύτερα λάθη στον χώρο της διαφήμισης πάντα. Η λογική λέει έχω κάποια πράγματα στο ράφι μου που πωλούνται και κάποια που όχι τόσο. Άρα αυτά που ήδη μπορούν και μου αποφέρουν λεφτά τα αφήνω ως έχει και αυτά που μου μένουν τα προωθώ μήπως και φύγουν.

Όμως η αγορά λέει διαφορετικά. Και μάλιστα μας το λέει κάθε μέρα που αυτά τα προϊόντα μένουν στο ράφι, ότι δηλαδή οι πελάτες δεν τα προτιμούν. Άρα αν έχω κάποιο/α προϊόντα που οι πωλήσεις τους πηγαίνουν καλά, τότε η καλύτερη κίνηση είναι να επενδύσω στην προώθηση αυτών των προϊόντων που ανά μονάδα προϊόντος θα έχουμε μικρότερο κόστος προώθησης (καλύτερο CTR και καλύτερο ROI).

Αφού, λοιπόν, βρούμε τα προϊόντα τότε δημιουργούμε καμπάνιες που να κάνουν επίκληση στην αναζήτηση αυτών και όχι γενικά και αόριστα το brand μας. Π.χ. όχι απλά “Παλτό από 50€ – paltas.gr”. Αλλά κάτι τύπου “Γυναικεία Παλτό από 50€ – paltas.gr”. Επίσης φροντίστε κάθε εικαστικό να περιλαμβάνει μία εικόνα του προϊόντος που αν είναι δυνατόν να έχει και κάποιον άνθρωπο μέσα. Καθώς μπορεί να μην το παραδεχόμαστε, η αλήθεια είναι ότι πάντα ψάχνουμε να ταυτιστούμε με την διαφήμιση αλλά μας είναι δύσκολο να το κάνουμε αν δεν δούμε με κάποιον τρόπο τον εαυτό μας μέσα σε αυτό, κάτι που επιτυγχάνεται με εικόνες ανθρώπων μέσα στις διαφημίσεις.

Τελευταία πινελιά και κάτι που συχνά παραλείπεται επίσης: ο χρήστης ψάχνει για γυναικεία παλτό και βρίσκει την διαφήμιση σας˙ που πρέπει να κατευθυνθεί;

Συνήθως αυτό που συμβαίνει είναι ότι λίγο πριν την λήξη της τέλειας διαδικασίας μας πιάνει η ακατάσχετη ανάγκη να προωθήσουμε τα πάντα (δηλαδή όλο το brand) για να καταλήξουμε τελικά στο μηδέν, αφού ο πελάτης μας περιμένει να δει γυναικεία παλτό κι εμείς του δείχνουμε την κεντρική μας σελίδα, ή όλη την κατηγορία με γυναικεία ρούχα.

Η σωστή πρακτική είναι το link να οδηγεί κατευθείαν στην κατηγορία γυναικεία παλτό (και αν επικεντρώνεται η διαφήμιση σε συγκεκριμένου χρώματος τότε ακόμη και με εκείνο το φίλτρο μέσα στην αναζήτηση) και το κλειδί για cross sales είναι να βάλουμε κατηγορίες με σχετικά προϊόντα, συμπληρωματικά, συνδυαστικές προτάσεις κ.ο.κ.

Κλείνοντας, συνοψίζω με το ότι ζούμε στην εποχή της πληροφορίας και παρότι οι χρηστές του διαδικτύου βομβαρδίζονται με πολλές από αυτές και αντίστοιχα πολλές προτάσεις, τις περισσότερες φορές ακριβώς λόγω αυτού του φαινομένου, τείνουν να μπαίνουν αποφασισμένοι. Αντιστοίχως με αυτή την περίσταση, αλλά και σε πολλές άλλες στον χώρο του eCommerce θα πρέπει μπαίνουμε στην λογική να αναλύουμε τα στατιστικά του ιστοχώρου μας και να διαβάζουμε την συμπεριφορά του καταναλωτή με ορθό τρόπο για να οδηγηθούμε σε αποτελεσματικές μεθόδους προώθησης.

Σημείωση: Αν κάποιος σύνδεσμος έχει απενεργοποιηθεί, σημαίνει πως πλέον παύει να ισχύει.

Ετικέτες: ,


Σχετικά με τον Αρθρογράφο

Γεννήθηκε στην Θεσσαλονίκη το 1989, μεγάλωσε και ζει ακόμα εκεί. Ακόμα; Ναι, ακόμα! Δεν εγκαταλείπει τις ελπίδες του γι' αυτόν τον τόπο εξ ου και ότι παραμένει ενεργό μέλος της κοινότητας των νέων επιχειρηματιών της πόλης, ενώ προσπαθεί συνεχώς να εμπλουτίζει τις γνώσεις και σχέσεις του με διάφορους τομείς. Αυτή την στιγμή είναι ο υπεύθυνος του τμήματος Digital Marketing & PR στην εταιρεία IP Digital στις δυνατότητες της οποίας πιστεύει ακράδαντα.



Πήγαινε με πάνω ↑