Zoottle | Βρεθήκαμε στην παρουσίαση της ελληνικής social λύσης για πρόσβαση σε WiFi

Ημ/νία: 23 Ιανουαρίου 2014 | by Θοδωρής Κόνσουλας

0

Χθες το βράδυ, βρέθηκα στην παρουσίαση του Zoottle στα κτίρια του Found.ation, όπου μάθαμε περισσότερα και δοκιμάσαμε την ελληνική social λύση για πρόσβαση σε ασύρματα WiFi δίκτυα. Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που ακούτε για το Zoottle, καθώς έχουμε αναφερθεί ξανά στο παρελθόν, μονάχα που αυτή τη φορά θα αναλύσουμε περισσότερο την ιδέα.

Το Zoottle από την πλευρά του χρήστη

Πριν ακόμη ξεκινήσει η παρουσίαση, σκέφτηκα αμέσως να δοκιμάσω να συνδεθώ στο ασύρματο δίκτυο WiFi και να αποκτήσω μία πρώτη εμπειρία της διαδικασίας. Το μαύρο router του Zoottle ήταν συνδεδεμένο με ένα άλλο router, το οποίο του παρείχε ίντερνετ και εκείνο αναλάμβανε τα υπόλοιπα, από τη διαδικασία σύνδεσης έως και την παροχή πίνακα ελέγχου και στατιστικών. Η πρώτη οθόνη που συνάντησα ήταν η παρακάτω.

zoottle wifi login

Όπως μπορείτε να δείτε, υπήρχαν τέσσερις διαφορετικοί τρόποι σύνδεσης: Μέσω Facebook Like (με προαιρετική δυνατότητα check-in), μέσω Twitter follow, μέσω email (με προαιρετική δυνατότητα εγγραφής σε newsletter) και μέσω του παραδοσιακού τρόπου με εισαγωγή κωδικού. Απ’ότι μας είπαν οι Νεκτάριος Συλλιγαρδάκης και Νάσος Αναλογίδης, ο κάθε πελάτης του Zoottle επιλέγει ποιον ή ποιους από τους τέσσερις προηγούμενους τρόπους θέλει να διαθέσει στους χρήστες.

Εγώ επέλεξα να πραγματοποιήσω σύνδεση μέσω του Facebook λογαριασμού μου και αφού με προέτρεψε να συνδεθώ με το λογαριασμό μου μέσω του browser και όχι της εφαρμογής που έχω εγκατεστημένη, ύστερα έκανα εγκατάσταση της Facebook εφαρμογής του Zoottle στο προφίλ μου και τέλος το μόνο που χρειαζόταν ήταν να κάνω Like στη σελίδα του πελάτη, στην προκειμένη περίπτωση του Found.ation. Για όλη την προηγούμενη διαδικασία, το Zoottle router μου παρείχε ίντερνετ για 5 λεπτά και αφού συνδέθηκα, για απεριόριστο χρόνο.

zoottle wifi login facebook like

Αν παρατηρήσατε τις δύο προηγούμενες εικόνες, η background εικόνα, η profile εικόνα και η cover εικόνα, δεν είναι τυχαίες. Προέρχονται αυτόματα από τη Facebook σελίδα του πελάτη, δηλαδή του Found.ation. Η εμπειρία από την πλευρά του χρήστη τελειώνει προς στιγμήν στο σημείο αυτό, μιας και έλυσε το πρόβλημα που είχε. Απέκτησε ίντερνετ.

Το Zoottle από την πλευρά του πελάτη

Ας δούμε, βέβαια, τι κερδίζει ο πελάτης του Zoottle από όλο αυτό. Έχοντας μία μηνιαία συνδρομή σε ένα από τα τρία διαθέσιμα πακέτα (small, medium, large) και δωρεάν αποστολή και εγκατάσταση του εξοπλισμού (του router), ο πελάτης μπορεί να αξιοποιήσει το Zoottle για να μεγαλώσει την κοινότητα του σε Facebook και Twitter, κερδίζοντας το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα: Χρήστες οι οποίοι είναι ήδη πελάτες του.

zoottle control panel

Το Zoottle router δίνει στον πελάτη έναν πίνακα ελέγχου με απλές επιλογές, ώστε να ρυθμίσει εκείνος τη συσκευή όπως επιθυμεί και να αναλύσει κάποια στατιστικά των χρηστών οι οποίοι συνδέονται με τους τρόπους τους οποίους ανέφερα προηγουμένως. Το Zoottle μπορεί και αξιοποιεί τα δημόσια χαρακτηριστικά του χρήστη και δημιουργεί διάφορα γραφήματα, όπως το φύλο του, την ηλικία του, την πόλη και χώρα διαμονής του κλπ. Με αξιοποίηση των γραφημάτων αυτών, ο πελάτης και επιχειρηματίας μπορεί να προσαρμόσει την επιχείρηση του με βάση τους πελάτες του.

zoottle control panel

Ο πελάτης έχει το δικαίωμα να ρυθμίσει τη σελίδα στην οποία μεταφέρεται ο χρήστης αφού πραγματοποιήσει με επιτυχία σύνδεση στο Zoottle και να τον στείλει όπου ο ίδιος επιθυμεί, ίσως σε κάποια προσφορά. Επίσης, έχει το δικαίωμα να ορίσει κάποιο ανώτατο όριο bandwidth για κάθε χρήστη, ώστε να μη γίνεται υπερκατανάλωση από ορισμένους χρήστες και υπάρχει κακή εμπειρία για άλλους. Ποιος εγγυάται πως κάποιος χρήστης δε θα κατεβάσει κάποιο torrent αρχείο; Υπάρχει ένδειξη «FAT» για όσους υπερκαταναλώνουν ίντερνετ και επιλογή για αποκλεισμό.

zoottle control panel

Τέλος, ένα χαρακτηριστικό το οποίο βρίσκεται ήδη στα σκαριά και αναμένεται να είναι έτοιμο τον επόμενο μήνα, είναι η αξιοποίηση των πιο πιστών πελατών-χρηστών του Zoottle πελάτη, με αποστολή κάποιας επιβράβευσης. Όπως βλέπετε και στην παραπάνω εικόνα, ο πελάτης γνωρίζει εκείνους τους χρήστες οι οποίοι συνδέονται περισσότερες φορές στο WiFi δίκτυο του και εφόσον γνωρίζει και διάφορα δημογραφικά χαρακτηριστικά τους, μπορεί να επιλέξει και να τους προωθήσει τα κατάλληλα δώρα, όπως π.χ. κάποια προσφορά στην 10η επίσκεψη.

Το τελικό συμπέρασμα

Το Zoottle είναι ένα εργαλείο το οποίο αφήνει ικανοποιημένες και τις δύο πλευρές. Από τη μία πλευρά, ο πελάτης-χρήστης δέχεται δωρεάν ίντερνετ άμεσα και χωρίς καθυστέρηση, ακόμη και χωρίς αγορά προϊόντος, όπως για παράδειγμα συμβαίνει σε διάφορες τοποθεσίες. Από την άλλη πλευρά, ο πελάτης του Zoottle μεγαλώνει την online κοινότητα του με χρήστες οι οποίοι είναι ήδη πελάτες του, έχει πιο παραγωγικό προσωπικό αφού δεν αποσπάται από τις ερωτήσεις περί κωδικού για WiFi σύνδεση και τέλος γνωρίζει και επιβραβεύει τους πιστούς πελάτες του.

zoottle event

Πριν κλείσει αυτό το άρθρο, θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας για ακόμη μία φορά την ιστορία πίσω από την ιδέα του Zoottle. Όλα ξεκίνησαν μέσα σε μία καφετέρια Starbucks, όπου ο Νεκτάριος Συλλιγαρδάκης έψαχνε για ασύρματο δίκτυο WiFi. Μιας και ο Νεκτάριος δεν έβρισκε να ρωτήσει κάποιον, επέλεξε να περιμένει δύο λεπτά στην ουρά του ταμείου, όταν τελικά έμαθε πως ο κωδικός του WiFi βρισκόταν πάνω στην απόδειξη πληρωμής, την οποία προηγουμένως είχε πετάξει. Τότε, προτίμησε να δανειστεί την απόδειξη ενός άλλου πελάτη – ο οποίος μάλιστα τον κοίταξε περίεργα – και να συνδεθεί με αυτόν τον τρόπο. Κάπου εκεί, σκέφτηκε αν μπορεί να υπάρξει εναλλακτικός τρόπος σύνδεσης στο WiFi δίκτυο, γλιτώνοντας κόπο και χρόνο, και γεννήθηκε η ιδέα του Zoottle…

Bonus video

Ετικέτες: , , , ,


Σχετικά με τον Αρθρογράφο

Από μικρή ηλικία «κόλλησα» με τους υπολογιστές και γενικά τον κόσμο του ίντερνετ. Μεγαλώνοντας βρέθηκα να σπουδάζω στο τμήμα Εμπορίας και Διαφήμισης του ΤΕΙ Αθήνας.



Πήγαινε με πάνω ↑