Στρατηγική Back to School για eshops ΧΩΡΙΣ back to school προϊόντα
Ημ/νία: 29 Αυγούστου 2025 | by Αρσένης Πασχόπουλος
0Στρατηγική back to school για eshops! Ωραία. Κι αν δεν έχω προϊόντα back to school θα μείνω χωρίς πωλήσεις;
Η Back to school περίοδος είναι και φέτος εδώ. Η περίοδος αυτή, για κάποια eshops που εμπορεύονται προϊόντα όπως σχολικά, είδη γραφείου και laptopts είναι μια από τις καλύτερες περιόδους του έτους.
Γι’ αυτά τα eshops είχα γράψει πριν από 2 χρόνια το άρθρο Back to School Marketing. Τότε, κάποιοι από εσάς μου είχατε «παραπονεθεί» λέγοντας πως θέλετε ένα άρθρο για στρατηγική back to school για eshops που ΔΕΝ έχουν Back to School προϊόντα.
Το ζητήσατε λοιπόν και το έγραψα (ε, με μικρή καθυστέρηση).
Στο άρθρο αυτό θα μιλήσω για στρατηγική back to school για eshopsγια το πως, με σωστές κινήσεις και προσαρμογές, μπορείτε, όχι μόνο να διατηρήσετε τις πωλήσεις σας την περίοδο Back to School ακόμη κι αν δεν πουλάτε σχετικά προϊόντα, αλλά και πως να αποκτήσετε νέους πελάτες που θα μείνουν για όλη τη χρονιά.
Το άρθρο είναι ένα πρακτικό playbook με τις παρακάτω ενότητες:
(1) αλλαγές στο ίδιο το eshop
(2) social media περιεχόμενο & διαφημίσεις
(3) διαφημίσεις στην Google
(4) influencer marketing.
(5) Δυο σύντομα case studies από beauty και pets.
Ας δούμε λοιπόν την στρατηγική back to school για eshops που δεν έχουν back to school προϊόντα
Προσαρμογές μέσα στο eshop: UX, merchandising, προσφορές
Α. Αφήγημα “Start Fresh”
- Μετονομάστε προσωρινά κατηγορίες ή δημιουργήστε νέα landing pages “Fresh Start” με προϊόντα που βοηθούν την καθημερινότητα: οργάνωση σπιτιού, ευεξία, περιποίηση, pets’ care, fitness, ….
- Χρησιμοποιήστε badges: “For your new routine”, “September reset”, “Work-life boost”.
Β. Πακέτα προϊόντων
Και ποιος δεν λατρεύει τις εκπτώσεις. Δώστε στους επισκέπτες σας λόγους και τρόπους να αγοράσουν με τις παρακάτω κινήσεις που συμφέρουν και εσάς.
- Φτιάξτε πακέτα προϊόντων με έκπτωση 10–20% γύρω από καθημερινές ρουτίνες όπως “Home office refresh”, “Self-care Sundays”, “Pet routine pack”, “Quick breakfast kit”, ανάλογα βέβαια με τα προϊόντα που έχει το eshop σας.
- Προσθέστε σκαλωτές προσφορές (π.χ. -10% στα 2, -15% στα 3 είδη) για να αυξήσετε τη μέση παραγγελία.
Γ. Γρήγορη πρόσβαση & εμπιστοσύνη
Όσοι από εσάς είστε ή έχετε υπάρξει γονείς, γνωρίζετε πως ο Σεπτέμβριος είναι από τους πιο απαιτητικούς μήνες γιατί έχει πολύ … τρέξιμο και καθόλου ελεύθερο χρόνο.
Βοηθήστε λοιπόν τους γονείς – επισκέπτες σας να εξοικονομήσουν χρόνο ή απλά να τους εξασφαλίσετε “pease of mind” με τις παρακάτω απλές κινήσεις:
- Mini-landing με ταχύ φίλτρο: “< 20€”, “Δωρεάν αποστολή”, “Παράδοση 1–3 μέρες”.
- Ενημερώστε ξεκάθαρα για την διαθεσιμότητα, το χρόνο παράδοσης, τις επιστροφές.
Δ. Cross-sell & προτάσεις
Το cross selling είναι η τεχνική με την οποία προτείνουμε στον επισκέπτη συμπληρωματικά προϊόντα με αυτό ή αυτά που έχει βάλει στο καλάθι του ή βλέπει σε μια προϊοντική σελίδα.
Μπορούμε όμως να φτιάξουμε και σελίδες προϊόντων τύπου “Perfect for weekday routines” για να τους διευκολύνουμε να εμπνευστούν μια ημερήσια δραστηριότητα με όλα τα προϊόντα που απαιτούνται για αυτή.
Ε. Loyalty & απόκτηση του email των επισκεπτών
Εδώ η ιδέα είναι να προσπαθήσουμε να γνωστοποιήσουμε στους επισκέπτες το πρόγραμμα πιστών πελατών του eshop σας και να πάρετε το email τους με τεχνικές όπως:
- Pop-up “September Club”: -10% στην πρώτη παραγγελία + μίνι οδηγός PDF “7 συνήθειες για παραγωγικό φθινόπωρο”.
- Διπλά points σε πακέτα προϊόντων (δες παραπάνω) “Back to Routine” για 2 εβδομάδες.
ΣΤ. Περιεχόμενο on-site
Γράφουμε 2–3 άρθρα στο blog στη θεματική ενότητα “September reset” (π.χ. οργάνωση ψυγείου/γραφείου, care routines για pets, skincare 10’ το πρωί, κλπ.). Εννοείται πως βάζουμε εσωτερικά links σε σχετικά προϊόντα.
Social media: περιεχόμενο & διαφήμιση
Οι παραπάνω αλλαγές που θα κάνετε στο eshop από μόνες τους δεν αρκούν. Πρέπει να τις προβάλετε μέσα από τα social media.
Ας δούμε μερικούς τρόπους προβολής τους.
Α. Θεματικές προτάσεις για τα posts, stories, reels, …
- “Routine Reboot”: mini-σειρές Reels/Stories με γρήγορα tips 15–30’’.
- “Before/After September”: δείξτε μεταμόρφωση χώρου, ραφιού, pet corner, νεσεσέρ.
- UGC prompts: ζητήστε από χρήστες να δείξουν τη δική τους “επιστροφή στη ρουτίνα” με το hashtag σας. Δώστε εβδομαδιαίο giveaway.
- Micro-guides σε carousel: “5 τρόποι να κερδίσεις 15’ κάθε πρωί”, “Checklist εβδομάδας για τον σκύλο/τη γάτα”, “Skincare σε 3 βήματα πριν το γραφείο”, “Ρουτίνες γυμναστικής για να μείνεις fit και μετά το καλοκαίρι».
Β. Hooks & κείμενα που δουλεύουν
- “Δώστε χρώμα και ενδιαφέρον στις καθημερινές του φθινοπώρου.”
- “Μικρές συνήθειες, αναπάντεχα αποτελέσματα.”
- “Λιγότερο χάος, περισσότερη ενέργεια.”
Όλα τα παραπάνω φυσικά τα συνδέουμε με blog posts ή πακέτα προϊόντων στο eshop.
Γ. Διαφημίσεις κοινά στόχευσης
Για την συγκεκριμένη περίοδο προτείνω να στοχεύσετε τα παρακάτω κοινά:
- Lookalike κοινά από αγοραστές της ίδιας περιόδου του προηγούμενου έτους.
- Κοινά με ενδιαφέροντα γύρω από productivity, wellness, pets care, skincare (ανάλογα φυσικά με τα προϊόντα που εμπορεύεστε).
- Remarketing σε Engagers 30 ημερών και επισκέπτες του site 14 ημερών με προϊόντα που έχουν ήδη δει από τη “Back to Routine” συλλογή.
Δ. Δημιουργικά
- Top of Funnel (στάδιο ενημέρωσης / ενδιαφέροντος):Φτιάξτε short-form video (6–15’’) με παρουσίαση προϊόντος, ρουτίνας ή με προσέγγιση «πρόβλημα-> λύση».
- Middle (στάδιο αξιολόγησης προϊόντος):Εδώ θέλουμε Carousels με πακέτα προϊόντων, reviews πελατών, before/after (δεν επιτρέπεται για κάποια προϊόντα όπως προϊόντα για δίαιτα).
- Bottom (στάδιο απόφασης):Dynamic ads με κίνητρο (δωρεάν μεταφορικά, limited bundle, extra points). Βάλτε και Countdown stickers στα Stories.
Google Ads: προθέσεις για το μήνα Σεπτέμβριο που δεν έχουν να κάνουν με “σχολικά”
Α. Search καμπάνιες με “προθέσεις Σεπτεμβρίου”
Για την περίοδο αυτή, οι λέξεις κλειδιά είναι του τύπου: “γρήγορο”, “καθημερινό”, “ρουτίνα”, “οργάνωση”, “για δουλειά”, “για σπίτι”, “για πρωί”.
- Ας δούμε ένα παράδειγμα beauty: “πρωινή ρουτίνα skincare”, “γρήγορο serum για δουλειά”, “ανδρική περιποίηση καθημερινή”.
- Παράδειγμα pets: “τροφή σκύλου καθημερινή ρουτίνα”, “συνδρομή λιχουδιών σκύλου μηνιαία”.
- Και ένα παράδειγμα home fitness: “γυμναστική σπίτι”, “όργανα γυμναστικής για το σπίτι”.
Β. Performance Max καμπάνιες
- Φτιάξτε αποκλειστικό asset group “Back to Routine” με εικόνες/βίντεο, περιγραφές που μιλούν για εξοικονόμηση χρόνου, πακέτα προϊόντων και ρουτίνες (όπως αυτές που αναφέραμε παραπάνω και ταιριάζουν με τα προϊόντα σας).
- Φτιάξτε ξεχωριστά Feed labels για τα προϊόντα των παραπάνω συλλογών σας ώστε να βγαίνουν ξεχωριστά.
Γ. Shopping βελτιστοποιήσεις
- Βάλτε τίτλους όπως “για πρωινή ρουτίνα”, “για γραφείο”, “για καθημερινό περίπατο σκύλου”.
- Φτιάξτε εποχικά promotions για αγορά πακέτων προϊόντων, δωρεάν μεταφορικά από X€.
Influencer marketing: μικρό, στοχευμένο, ρεαλιστικό
Α. Επιλέξτε creators / influencers
Επιλέξτε Micro-influencers (10–40k) με θεματολογία καθημερινότητα, productivity, self-care, pet parents, … Ένα από τα βασικά κριτήρια επιλογής τους είναι το engagement στα Reels/shorts. Μπορείτε φυσικά να τσεκάρετε και με ειδικά εργαλεία την ποιότητα των ακολούθων τους.
Β. Δημιουργικά
- “My 10-min routine” με τα προϊόντα σας (π.χ. skincare 3 βημάτων, pet feeding & walk setup).
- “What’s in my bag/desk/pet tote bag” με quick mentions.
- Ένα Reel μαζί με 3 Stories με link sticker και κωδικό π.χ. “ROUTINE10”.
Case studies
Beauty: “September Reset” που κράτησε τα έσοδα και αύξησε τη μέση παραγγελία
- Πρόβλημα:Τυπική πτώση -12% σε Σεπτέμβριο (μη σχετικό με σχολικά).
- Κίνηση:Φτιάξαμε συλλογή “September Reset” με 3 πακέτα προϊόντων (AM quick glow, Office-ready SPF, Sunday mask set). Τρέξαμε Performance Max με ξεχωριστά assets, micro-influencers με “10-min routine” Reels, και landing με quiz “Find your 3-step routine”.
- Αποτέλεσμα σε 1 μήνα:Ίδια συνολικά έσοδα με πέρυσι με αύξηση στο μέσο καλάθι αγορών.
- “Δίδαγμα”:Πουλήστε λύσεις/συνήθειες, όχι μεμονωμένα προϊόντα.
Pets: “Back to Walk” challenge που έφερε σταθερές πωλήσεις & νέα συνδρομές
- Πρόβλημα:Ιστορική μείωση -9% τον Σεπτέμβριο.
- Κίνηση:14ήμερο Instagram challenge “Back to Walk” με UGC (φωτογραφίες περιπάτου), δώρο pet-clean kit.
- Πακέτα προϊόντων“Daily Walk” (λουρί, λιχουδιές, σακουλάκια) και “After-walk care”. Search καμπάνιες (“καθημερινός περίπατος σκύλου”, “ρουτίνα φροντίδας γάτας, σκύλου”).
- Αποτέλεσμα:Πωλήσεις -1% (ουσιαστικά ίδιες), αλλά +24% νέες συνδρομές.
- “Δίδαγμα”:Η κοινότητα των pet parents “ζεσταίνεται” με challenges.
Ωραία, και τώρα; Τώρα ξεκίνα με πλάνο
- Φτιάξε landing “Back to Routine” + tags/labels στο feed.
- Στήσε 3–4 πακέτα προϊόντων με ξεκάθαρα user routines.
- Γράψε 2 blog posts + 6–8 social assets (3 Reels, 3 carousels, 2 stories templates).
- Στήσε Google καμπάνιες.
- Βρες micro-influencers.
- Ενσωμάτωσε στο πρόγραμμα πιστών πελατών σου loyalty boost (διπλά points σε πακέτα) και φτιάξε ένα “τυράκι” (lead magnet Αγγλιστί) για να παίρνεις τα emails των επισκεπτών.
- Μέτρα: Μέση αξία καλαθιού, Απόδοση Διαφημιστικής Επένδυσης, αριθμό προσθηκών στο καλάθι, νέες συνδρομές.
Συμπέρασμα
Βλέπεις λοιπόν που υπάρχουν τρόποι ώστε, ακόμη κι αν δεν πουλάς σχολικά, να κερδίζεις και στην περίοδο “back to school”;
Πούλησε ρουτίνες, λύσεις και χρόνο: οργνάνωσε το eshop γύρω από user cases, δώσε γρήγορο, χρηστικό περιεχόμενο στα social, στόχευσε προθέσεις Σεπτεμβρίου στη Google και συνεργάσου με influencers που δείχνουν ρεαλιστικές καθημερινές συνήθειες.