Facebook: Νέα, πιο εύχρηστα Στατιστικά Στοιχεία (Insights) Σελίδων

Ημ/νία: 20 Ιουνίου 2013 | by Θοδωρής Κόνσουλας

0

Κάτι το οποίο θα έχεις παρατηρήσει αν είσαι διαχειριστής μιας ή παραπάνω Facebook Σελίδων, είναι ο κακός χαμός, το μπέρδεμα με τα Στατιστικά Στοιχεία ή αλλιώς τα Insights των Σελίδων. Αν μάλιστα έχεις δοκιμάσει να κατεβάσεις και την αναφορά ή αλλιώς το report, τότε πραγματικά θα έχεις χαθεί με τις χιλιάδες παραμέτρους.

Δεν έχεις άλλη επιλογή από το να «διαβάσεις» τα στοιχεία αυτά και να καταλήξεις σε χρήσιμα συμπεράσματα και αλλαγές για το καλύτερο Engagment (αλληλεπίδραση) με τους fans της Σελίδας σου. Το Facebook προσπαθεί να σε βοηθήσει σε αυτό, αλλάζοντας τα Στατιστικά Στοιχεία των Σελίδων του, μετατρέποντας τα σε πιο πρακτικά και φυσικά σε πιο απλά και ευκόλως μετρήσιμα.

Το πριν

facebook old insights

Το μετά

facebook new insights

People Talking About This (PTAT)

Ο όρος People Talking About This είναι ένας συνολικός αριθμός, ο οποίος αποτελείται από διάφορους παραμέτρους. Αυτή τη στιγμή, είναι δύσκολο έως αδύνατο να καταλάβει κανείς επαρκώς πώς προκύπτει ο συγκεκριμένος αριθμός.

Με τις επερχόμενες αλλαγές, ο όρος People Talking About This θα εμπεριέχει τους εξής μετρήσιμους όρους:

  • Page Likes – Μοναδικοί χρήστες οι οποίοι έκαναν like στη σελίδα σας
  • People Engaged – Μοναδικοί χρήστες οι οποίοι έκαναν κλικ, like, σχόλιο ή κοινοποίηση στις δημοσιεύσεις σας
  • Page tags and mentions – Μοναδικοί χρήστες οι οποίοι έκαναν προσθήκη ως ετικέτα ή αναφορά τη σελίδα σας
  • Page checkins – Μοναδικοί χρήστες οι οποίοι έκαναν check-in στη σελίδα σας

Virality

Αρκετοί χρησιμοποιούν τον όρο Virality ως ένα δείκτη για την ποιότητα μιας δημοσίευσης. Αυτή τη στιγμή, ο συγκεκριμένος όρος δεν εμπεριέχει τα κλικς των χρηστών σε μία δημοσίευση, κάτι το οποίο θα αλλάξει με τις επερχόμενες αλλαγές και επίσης ο όρος Virality θα μετονομαστεί σε Engagement Rate.

Τα στατιστικά στοιχεία μιας δημοσίευσης του Facebook

Το πριν

facebook old insights

Αυτή τη στιγμή, μία δημοσίευση χαρακτηρίζεται από τους όρους Reach (Απήχηση), Engaged Users (Χρήστες που έχουν αλληλεπιδράσει), Talking About This (Πόσοι μιλούν για τη σελίδα) και Virality (Διάδοση). Οι αριθμοί που προκύπτουν είναι αρκετά γενικοί και όχι αναλυτικοί, κάτι που πρόκειται να αλλάξει σύντομα.

Το μετά

facebook new insights

Όπως φαίνεται στη φωτογραφία που μας έδωσε το Facebook, οι αλλαγές θα ισχύσουν για όσους έχουν το νέο News Feed, ποσοστό όχι μεγάλο αυτή τη στιγμή. Μπορείτε επίσης να διακρίνετε πως τα Στατιστικά Στοιχεία εμπεριέχονται πλέον μέσα(!) στις δημοσιεύσεις και είναι όλα σε ένα μέρος, εύκολα προσβάσιμα και αναγνώσιμα. Γίνεται ένας διαχωρισμός μεταξύ θετικού και αρνητικού feedback (ανατροφοδότησης), με τα θετικά στοιχεία να είναι οι ενέργειες κλικ, like, σχόλιο και κοινοποίηση και τα αρνητικά στοιχεία οι ενέργειες απόκρυψη δημοσίευσης, απόκρυψη όλων των δημοσιεύσεων, αναφορά ως spam, unlike της σελίδας. Όλα τα προηγούμενα αφορούν ενέργειες οι οποίες έγιναν μέσα από μια συγκεκριμένη δημοσίευση.

Περισσότερα στατιστικά στοιχεία για τους χρήστες οι οποίοι αλληλεπιδρούν με τη σελίδα μας

facebook new insights

Τελευταία και ίσως μία από τις πιο σημαντικές αλλαγές, το Facebook προσθέτει δημογραφικά στοιχεία ειδικά για τους χρήστες οι οποίοι αλληλεπιδρούν με τη σελίδα. Αυτή τη στιγμή μπορούμε να δούμε δημογραφικά στοιχεία μονάχα για τους χρήστες οι οποίοι είναι fans της σελίδας μας ή για τους χρήστες οι οποίοι έχουν δει τη σελίδα μας ή μια δημοσίευση αυτής και δε γνωρίζουμε αν έχουν αλληλεπιδράσει ή όχι με το περιεχόμενο που είδαν.

Οι αλλαγές αυτές εδώ και λίγες ώρες γίνονται διαθέσιμες σε ένα μικρό κοινό με στόχο τη δοκιμή τους. Το κοινό αυτό ενημερώνεται για την αλλαγή μέσα από τον πίνακα ελέγχου της σελίδας. Σε κάθε περίπτωση η εξαγωγή αναφοράς δεν αλλάζει. Έως και το τέλος του καλοκαιριού, οι αλλαγές θα είναι διαθέσιμες σε κάθε διαχειριστή Facebook Σελίδας. Λέτε παράλληλα να είναι και το νέο News Feed; Μην ξεχνιόμαστε, σήμερα έχουμε και Facebook εκδήλωση!

Πηγές: Facebook Studio, Mashable

Ετικέτες: , , , ,


Σχετικά με τον Αρθρογράφο

Από μικρή ηλικία «κόλλησα» με τους υπολογιστές και γενικά τον κόσμο του ίντερνετ. Μεγαλώνοντας βρέθηκα να σπουδάζω στο τμήμα Εμπορίας και Διαφήμισης του ΤΕΙ Αθήνας.



Πήγαινε με πάνω ↑