Βέλτιστες Πρακτικές για Διαχείριση Social Media (Twitter)

Ημ/νία: 11 Δεκεμβρίου 2015 | by Σπύρος Γκανάτσιος

0

Το Twitter είναι ένα ανοιχτό δίκτυο στο οποίο οι άνθρωποι μπορούν να συμμετέχουν σε συζητήσεις μεταξύ τους με tweets, δηλαδή μηνύματα μέχρι 140 χαρακτήρες. Ιδρύθηκε το 2006 και σήμερα έχει γύρω στα 500 δισεκατομμύρια καθημερινά tweets και γύρω στα 200 δισεκατομμύρια εγγεγραμμένους χρήστες κυρίως από τη γενιά των millennials. Οι χρήστες μπορούν παρακολουθούν και να αλληλεπιδρούν με άλλους χρήστες, με διασημότητες, με brands και με διάφορα μέσα ενημέρωσης. Το χρησιμοποιούν για να αναρτούν τα νέα τους κατά τη διάρκεια της ημέρας, φωτογραφίες, video και links καθώς και να παρακολουθούν μία ροή ειδήσεων προσαρμοσμένη στα δικά τους ενδιαφέροντα. Επιπλέον, το Twitter παρέχει τη δυνατότητα δημιουργίας online κοινοτήτων και έναν πανίσχυρο τρόπο επικοινωνίας  με τις κοινότητες αυτές σε πραγματικό χρόνο.

Οι επιχειρήσεις μπορούν με το Twitter να επιτύχουν επικοινωνία διπλής κατεύθυνσης με τους πελάτες, τους προμηθευτές, τους συνεργάτες και τους υπαλλήλους τους. Μπορούν να ενημερώνουν τους πελάτες τους για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους, να τους πληροφορούν για εκπτώσεις και προσφορές, για χρήσιμες πληροφορίες και να αλληλεπιδρούν μαζί τους. Παράλληλα, καθώς το Twitter είναι ανοιχτό δίκτυο, μπορούν να ενημερώνονται για τις ιδέες, τις συνήθειες και τις απόψεις των πελατών τους για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που τους παρέχουν. Η εξυπηρέτηση πελατών είναι επίσης πολύ αποτελεσματική καθώς μία επιχείρηση μπορεί σε πραγματικό χρόνο να επιλύει προβλήματα, να δημιουργεί ευχαριστημένους και πιστούς πελάτες και να τους ανταμείβει. Με τις track lists μία επιχείρηση μπορεί να παρακολουθεί τι λένε διαφορετικές ομάδες χρηστών για τα προϊόντα, τον κλάδο και τους ανταγωνιστές και να αξιοποιεί στρατηγικά την πληροφόρηση αυτή.

Αν και το Twitter εξελίσσεται συνεχώς υπάρχει πλέον μία κρίσιμη μάζα δεδομένων από τη χρήση του που επιτρέπει να εξαχθούν συμπεράσματα και να προταθούν κάποιες βασικές πρακτικές που σε κάποιο βαθμό εξασφαλίζουν την επιτυχημένη διαχείριση του μέσου.

Best Practices Twitter

Profile με επαγγελματική εμφάνιση

Ένα επαγγελματικό profile εμπνέει εμπιστοσύνη στο κοινό της επιχείρησης, επηρεάζει την απόδοση του SEO στα αποτελέσματα αναζήτησης ενώ ταυτόχρονα παρέχει τη δυνατότητα στους πελάτες να υποβάλλουν online ερωτήσεις και να εκφράσουν τις ανησυχίες τους. Η φωτογραφία εξωφύλλου (Cover Photo), η εικόνα φόντου (background picture) και η φωτογραφία profile πρέπει να είναι φωτεινές, εντυπωσιακές, υψηλής ανάλυσης και να αντανακλούν την εικόνα του brand. Η φωτογραφία εξωφύλλου μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να αναδείξει νέα προϊόντα,  ολοκληρωμένα project ή την κουλτούρα της εταιρείας. Είναι απαραίτητο να υπάρχει μία οπτική συνέπεια ανάμεσα στα διάφορα profile της εταιρείας στα social media και φυσικά στο ίδιο το brand.

Στο Twitter η λακωνικότητα θεωρείται μεγάλη αρετή. Μέσα σε μόλις 160 χαρακτήρες πρέπει να αποδοθεί η περιγραφή και το ιστορικό της εταιρείας. Αν και αρχικά αυτό φαίνεται να λειτουργεί  περιοριστικά, ωστόσο, εξασφαλίζει ότι η περιγραφή θα είναι όσο πιο ακριβής και σχετική γίνεται. Μία καλή πρακτική που ευνοεί και το SEO είναι η επιλογή σχετικών λέξεων – κλειδιά οι οποίες περιγράφουν όσο πιο πιστά γίνεται τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που παρέχει η επιχείρηση.

Για λόγους SEO αλλά και για την αύξηση των conversions, η συμπλήρωση του url του website στο profile του Twitter  είναι απαραίτητη. Αντίστοιχα, η χρήση των Twitter buttons στο εταιρικό website παροτρύνει τους επισκέπτες να κοινοποιήσουν το περιεχόμενο της ιστοσελίδας στο δίκτυο και να αυξήσουν την αλληλεπίδραση. 

Αλληλεπίδραση

Ένα πολύ χρήσιμο χαρακτηριστικό του Twitter είναι το Twitter gallery, όπου τουλάχιστον 6 εντυπωσιακές φωτογραφίες και εικόνες σχετικές με το brand, θα ενισχύσουν την οπτική επίδραση της σελίδας στο επιθυμητό κοινό. Πρόσφατα, το Twitter εισήγαγε τις κάρτες Twitter για tweets που απαιτούν περισσότερους από 140 χαρακτήρες, στις οποίες μπορούν επιπλέον να χρησιμοποιηθούν φωτογραφίες και video. Οι κάρτες αυτές μπορεί να έχουν στόχο π.χ. να αυξήσουν τις επισκέψεις στο website, να αναπτύξουν τις λίστες πελατών ή να αυξήσουν τις εγγραφές στο newsletter.

Twitter Engagement

Τα tweets που ευνοούν την αλληλεπίδραση με το κοινό, μπορούν να “καρφιτσωθούν” στην κορυφή του profile για να δημιουργούν ακόμα μεγαλύτερη αλληλεπίδραση με αυτούς που το επισκέπτονται. Τα favorite tweets δημιουργούν μία λίστα που υποδηλώνει πολλά για το brand και μία καλή πρακτική είναι να συγκεντρώνονται εκεί tweets που αποδεικνύουν τη θετική στάση του κοινού. Μία επιχείρηση μπορεί επίσης να παροτρύνει τους followers της να υιοθετήσουν ένα συγκεκριμένο branded hashtag και να επωφεληθεί από το virality που παρέχει αυτή η τεχνική.

Λίστες Twitter

Το Twitter παρέχει τη δυνατότητα στους χρήστες να δημιουργούν λίστες με παρόμοια profile σε ξεχωριστές ομάδες, όπως πελάτες, μέσα ενημέρωσης του κλάδου κ.α. Με το τρόπο αυτό μπορούν να φιλτράρουν κάθε φορά τη ροή των tweets ανάλογα με την περίσταση. Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν είναι απαραίτητο για κάποιο χρήστη του twitter να ακολουθεί ένα profile για να το προσθέσει σε μία λίστα.

Twitter Lists

Οι λίστες μπορεί να είναι δημόσιες ή ιδιωτικές. Οι δημόσιες λίστες είναι ορατές σε όλους και μπορούν να περιλαμβάνουν profile που ενδιαφέρουν το κοινό, εργαζόμενους της επιχείρησης καθώς και διάφορες κοινωνικές δράσεις που υποστηρίζει η επιχείρηση. Επιπλέον, κάθε χρήστης έχει τη δυνατότητα να υιοθετήσει έτοιμες λίστες από άλλους χρήστες. Μόλις ένα profile προστεθεί σε μία δημόσια λίστα ο ιδιοκτήτης του ενημερώνεται για την ενέργεια αυτή. Δε συμβαίνει το ίδιο όμως και για τις ιδιωτικές λίστες οι οποίες είναι ορατές μόνο στο χρήστη που τις δημιουργεί. Για το λόγο αυτό οι ιδιωτικές λίστες είναι ένας έξυπνος τρόπος για να μπορεί μία επιχείρηση να παρακολουθεί ανταγωνιστές και μελλοντικούς της πελάτες.

Οι τεχνικές που αναφέρθηκαν είναι μία πολύ καλή βάση για τη λειτουργία του Twitter. Για να πετύχει όμως μία επιχείρηση τους στόχους της και να δημιουργήσει μία κοινότητα ανθρώπων που αλληλεπιδρούν μεταξύ τους, χρειάζεται τη σωστή στρατηγική και το κατάλληλο περιεχόμενο (content).

Ετικέτες: , ,


Σχετικά με τον Αρθρογράφο

Ο Σπύρος Γκανάτσιος είναι επαγγελματίας του Marketing με ειδίκευση στο E-Commerce, το Digital Marketing και τα Social Media. Είναι επιπλέον πιστοποιημένος στο Content Marketing, στην Online Διαφήμιση και στο Digital Analytics. Έχει στο ενεργητικό του συνεργασίες με εταιρείες από διάφορους κλάδους ενώ ως βασικό μέλος του Marketing Club (link: www.marketingclub.gr) έχει αναλάβει τις online καμπάνιες και τη διαχείριση των social media του συλλόγου. Στόχος του είναι να βοηθήσει στρατηγικά τις επιχειρήσεις να γίνουν περισσότερο αποδοτικές και ανταγωνιστικές χρησιμοποιώντας τα ψηφιακά εργαλεία και τις state of the art εξελίξεις στην επιστήμη του marketing. Στα κύρια επιστημονικά και επαγγελματικά του ενδιαφέροντά εντάσσονται το Digital Marketing, τα Πληροφοριακά Συστήματα, το E-Commerce, το Branding, το Στρατηγικό Marketing, το Gamification κα. Με τις πεποιθήσεις και τη δράση του υποστηρίζει την καινοτομία, τη βιώσιμη ανάπτυξη και την κουλτούρα της γνώσης.



Πήγαινε με πάνω ↑