Τι το χρειάζομαι το site αφού υπάρχει το Facebook;

Ημ/νία: 27 Ιουλίου 2015 | by Αρσένης Πασχόπουλος

0

Τον τελευταίο καιρό έρχομαι όλο και πιο συχνά «αντιμέτωπος» με την ερώτηση: «μπορώ αντί για site να κάνω την δουλειά μου με μια σελίδα στο Facebook»;  Σίγουρα υπάρχουν παραδείγματα Ελληνικών σελίδων στο Facebook οι οποίες είναι πετυχημένες, κάνουν δηλαδή πωλήσεις χωρίς να έχουν κάποιο site.  Το Facebook επίσης ανακοίνωσε πως  έχει δώσει, σε δοκιμαστικό στάδιο, την δυνατότητα σε εταιρείες να στήνουν Facebook e-shops μέσα στις σελίδες τους, χωρίς όμως να είναι ακόμη ξεκάθαροι οι όροι λειτουργίας τους ή το κόστος.  Ας προσπαθήσουμε να δώσουμε μια απάντηση στην ερώτηση, παραθέτοντας τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του των δύο επιλογών: να χρησιμοποιήσει κανείς το δικό του e-shop ή το Facebook ως «όχημα» για την online δραστηριοποίηση της εταιρείας του.

facebook-enantion-eshop

Τα πλεονεκτήματα ενός Facebook e-shop

Το Facebook δεν έχει ξεκαθαρίσει ακόμη τους κανόνες που θα διέπουν την λειτουργία των Facebook e-shops.  Λογικά, για να «κερδίσει» αρκετούς εμπόρους, θα δίνει την δυνατότητα «ανοίγματος» ενός e-shop μέσα στην σελίδα κάθε εταιρείας που το επιθυμεί, με τη χρήση μιας δωρεάν και εύκολης στην χρήση πλατφόρμας.

Αλλά ακόμη και στην περίπτωση που κάποιος επιλέξει απλά να παραθέτει τα προϊόντα και τις τιμές τους με posts, το κόστος είναι πολύ μικρό, και μετριέται με τον χρόνο που θα χρειαστεί ο επιχειρηματίας να ανεβάζει τα προϊόντα του στη σελίδα στο Facebook. Εξίσου σημαντικό είναι ότι ο χρόνος του να στήσει κανείς το μηχανισμό προβολής και πώλησης είναι … μηδέν.

Στην περίπτωση της δημιουργίας ενός e-shop εκτός Facebook, υπάρχουν και δωρεάν λύσεις (απαιτούν όμως κάποιες γνώσεις χειρισμού του υπολογιστή και αρκετό χρόνο), αλλά για να φτιάξει κανείς ένα ιδιαίτερο site θα πρέπει να κάνει μια μικρή επένδυση.  Επίσης, ένα e-shop που δεν στηρίζεται σε μια από τις δωρεάν πλατφόρμες που κυκλοφορούν έχει κάποιο κόστος συντήρησης και ομαλής λειτουργίας αλλά και απαιτεί κάποιο χρόνο (το λιγότερο δύο μήνες κατά μέσο όρο) για να στηθεί και να ελεγχθεί.

Επίσης, το Facebook χρησιμοποιείται από πάνω από ένα δισεκατομμύριο ανθρώπους το μήνα.  Αν η εταιρεία έχει μοναδικά ή trendy προϊόντα, χαμηλές τιμές και καλή εξυπηρέτηση (δωρεάν μεταφορικά, αλλαγές χωρίς να δυσκολεύει τον πελάτη), με μια μικρή διαφήμιση ή και μόνο με το καλό όνομα που θα διαδοθεί μέσα από τους ίδιους τους πελάτες με τους μηχανισμούς like, share, comment, η εταιρεία μπορεί να χτίσει γρήγορα πελατολόγιο.

Στην περίπτωση του εκτός Facebook e-shop, η προσπάθεια που πρέπει να γίνει (μέσω SEO και διαφήμισης) για να προσελκύσει κανείς αρκετούς επισκέπτες ώστε να δημιουργήσει μια κρίσιμη μάζα πελατών, είναι μεγαλύτερη.

Τα μειονεκτήματα ενός Facebook e-shop

Το μεγαλύτερο μειονέκτημα για τον γράφων είναι ότι απλά δεν ορίζετε εσείς τους κανόνες λειτουργίας, χρήσης και εικαστικού του e-shop σας αλλά το Facebook.  Και δυστυχώς το Facebook μας έχει συνηθίσει σε ανατροπές οι οποίες έχουν φέρει τα πάνω κάτω στο πως φαίνεται μια σελίδα και τα περιεχόμενά της αλλά και στο πόσοι βλέπουν τα posts των σελίδων.  Σκεφτείτε την περίπτωση που παραβαίνετε κάποιον κανόνα του Facebook και σας κατεβάζει την σελίδα!

Έχοντας το δικό σας e-shop εκτός Facebook, μπορείτε να ορίσετε την έκτασή του, την δομή του, το εικαστικό του και τους μηχανισμούς που θα περιέχει (marketing, πωλήσεων, πληρωμών) και να βάζετε γενιά τους δικούς σας όρους.  Επίσης μπορείτε να έχετε μια πολύ καλή εικόνα σε εύρος και βάθος σχετικά με τα στατιστικά επισκεψιμότητας και χρήσης του e-shop σας από τους επισκέπτες του, κάτι το οποίο δεν ισχύει στον ίδιο βαθμό για το Facebook (τουλάχιστον ακόμη).

Έχοντας, επίσης, τον πελάτη στο δικό σας «γήπεδο», δεν αποσπούν την προσοχή του μηνύματα, ειδοποιήσεις και ανταγωνιστικές διαφημίσεις.

Τέλος, και ειδικά για κάποια κοινά όπως το Ελληνικό, το να έχει επενδύσει μια εταιρεία στο δικό της e-shop, αυξάνει το κύρος της στα μάτια του υποψήφιου αγοραστή και μειώνει τους φόβους του για online συναλλαγές.

Γιατί πρέπει να διαλέξω;

Όταν κάποιος σας βάζει διλήμματα, να θυμάστε τον καθηγητή που σίγουρα είχατε στο πανεπιστήμιο και σας έλεγε «υπάρχει και η τρίτη επιλογή: ο συνδυασμός».  Στην περίπτωσή μας, μπορείτε να επιλέξετε τα πλεονεκτήματα της κάθε επιλογής και να στήσετε την διαδικτυακή σας παρουσία εντός και εκτός Facebook.

Δημιουργήστε ένα e-shop σε μια λογική τιμή, χρησιμοποιώντας μια πλατφόρμα ανοιχτού κώδικα και ένα από τα δεκάδες ειδικά έτοιμα templates τα οποία θα βρείτε, για τις περισσότερες των επιχειρήσεων (δοκιμάστε να κάνετε αναζήτηση για templates for lawyers, templates for restaurants, … και θα καταλάβετε τι εννοώ).

Επιλέξετε ένα responsive template ώστε να μπορέσετε με μικρό κόστος να το ενσωματώσετε μέσα στη σελίδα σας στο Facebook.  Έτσι, ότι χτίζετε στο e-shop σας θα απεικονίζεται αυτόματα και στο tab «E-shop» στην σελίδα σας στο Facebook.

Για να χρησιμοποιήσετε την δύναμη των social media ώστε να αυξήσετε την επισκεψιμότητα του site σας, φροντίστε να συμπεριλάβετε μέσα στο e-shop σας μηχανισμούς οι οποίοι θα βοηθούν τον επισκέπτη σας να μοιράζεται το περιεχόμενο (προϊόντα, υπηρεσίες), να κάνει σχόλια, ακόμη και να ανακοινώνει τις αγορές που έκανε στο e-shop σας με τους φίλους του στα social media.

Αναρτήστε επίσης υλικό στα social media το οποίο θα οδηγεί στο e-shop σας: στα προϊόντα, στο blog και στα νέα της εταιρείας σας.

Τρέξτε διαγωνισμούς στα Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest, με τέτοιο τρόπο ώστε οι συμμετέχοντες να πρέπει να επισκεφθούν το e-shop σας για να βρουν τις σωστές απαντήσεις ώστε να κερδίσουν.

Εσείς τι πιστεύεται πως ταιριάζει στην επιχείρησή σας;  Facebook e-shop ή το δικό σας;  Εύχομαι όπως πάντα επιτυχίες και περιμένω τα σχόλιά σας.

Ετικέτες: , , , , , , , ,


Σχετικά με τον Αρθρογράφο

Ο Αρσένης Πασχόπουλος είναι από τους πρώτους marketers του διαδικτύου στην Ελλάδα με δράση η οποία ξεκινά το 1996. Είναι Managing Partner στην εταιρεία υπηρεσιών διαδικτύου Just On Line. Είναι συγγραφέας των βιβλίων “Social Media Marketing”, 2010, εκδόσεις Κλειδάριθμος και "Ηλεκτρονικό Εμπόριο " (3η έκδοση 2007, εκδόσεις Κλειδάριθμος). Για 4 χρόνια ήταν υπεύθυνος εκπαίδευσης για τραπεζικά συστήματα online πληρωμών στην First Data. Έχει εργαστεί στα τμήματα marketing των εταιρειών Shell, Johnson&Johnson, Fiat, Boston University, Όμιλος Δ. Αγγελόπουλου, Γενική Χημικών Προϊόντων. Από τους πρώτους (1996) που δημιούργησαν σεμινάρια Ηλεκτρονικού Εμπορίου για μικρομεσαίες επιχειρήσεις και διεξήγαγε κύκλο σεμιναρίων ηλεκτρονικού εμπορίου για την Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου. Για 4 χρόνια ήταν υπεύθυνος προώθησης και εκπαίδευσης μικρομεσαίων επιχειρήσεων σε θέματα ηλεκτρονικού εμπορίου στον ΑΣΔΑ (Αναπτυξιακός Σύνδεσμος Δυτικής Αθήνας). Είναι απόφοιτος του Deree College με μεταπτυχιακό στο Boston University.



Πήγαινε με πάνω ↑