Αψού. Έκανα τα posts μου … viral! (Μέρος 1ο)

Ημ/νία: 11 Μαΐου 2015 | by Αρσένης Πασχόπουλος

0

Αφού έστησες σωστά τις παρουσίες σου στα social media, έτρεξες κάποιους διαγωνισμούς, έστειλες προσκλητήρια emails, έκανες ίσως και λίγη διαφήμιση και γενικά έβαλες σε εφαρμογή τις συμβουλές που διάβασες στο άρθρο «Φέρτε τους: πως θα αυξήσετε τους οπαδούς σας στα Social Media», κατάφερες να προσελκύσεις 2, 3 ή και 4.000 likers, followers ή subscribers.

viral

Το επόμενο βήμα είναι να αρχίσεις να σκέπτεσαι πως θα μετατρέψεις τους οπαδούς σου, από απλούς Likers σε Brand Ambassadors (πρεσβευτές της μάρκας σου).  Να τους κάνεις δηλαδή να μιλούν αυτοί για σένα, μεταφέροντας τα μηνύματά σου στους φίλους τους με ταχύτητα ιού.  Γιατί;  Μα, γιατί:

  • το «από στόμα σε στόμα» είναι η φθηνότερη και πιο αξιόπιστη διαφήμιση
  • οι οπαδοί σου θα προσελκύσουν περισσότερους οπαδούς για σένα
  • θα κρατήσεις χαμηλά το διαφημιστικό budget
  • θα έχεις τους brand ambassadors «συμμάχους» σε τυχόν κακόβουλα σχόλια
  • οι brand ambassadors θα συνεισφέρουν σε αναρτήσεις περιεχομένου και θα κρατούν ζωντανές τις συζητήσεις που θα ξεκινάς (ή θα ξεκινούν οι ίδιοι)

Πως όμως θα «μεταμορφώσεις» τους οπαδούς σου σε πρεσβευτές;  Μα, δίνοντας τους πολύτιμο, μοναδικό, πρωτότυπο, διασκεδαστικό, ουαου (κάτι μου θυμίζει αυτό) περιεχόμενο. Υπάρχει κάποια συνταγή για να βρεθεί τέτοιο περιεχόμενο; Ναι! Απλά σκέψου ποιο περιεχόμενο θα δώσει λύσεις σε προβλήματα ή ερωτήματα, θα προκαλέσει, θα εμπνεύσει, θα διασκεδάσει, θα εγείρει συναισθήματα και θα δώσει στο κοινό σου την δυνατότητα να εκφραστεί μέσα από τα posts σου.

Όχι ότι δεν υπάρχουν κάποιες old time classic συνταγές όπως τα quotes, τα εκπτωτικά κουπόνια ή φωτογραφίες με μωρά και γάτες, αλλά ακόμη και αυτά πρέπει να βρεις έναν τρόπο να τα παρουσιάσεις ώστε να «δένουν» με την μάρκα σου και να ενδυναμώνουν την εικόνα της επιχείρησής σου.

Η διαδικασία του να κάνεις έναν απλό liker brand ambassador έχει περιγραφεί πολύ ωραία σε αυτό το άρθρο.

Στην αρχή οι οπαδοί σου σε ακολουθούν και θέλουν να λαμβάνουν updates, έπειτα, δείχνουν την εκτίμησή τους σε αυτά που αναρτάς με ένα like και ένα share, αργότερα κάποιοι από αυτούς εκφράζουν την γνώμη τους με ένα comment.  Έπειτα κάποιοι (ακόμη λιγότεροι βέβαια) αρχίζουν και κάνουν αναρτήσεις σχετικά με την μάρκα σου, ξεκινούν συζητήσεις και κάνουν αναρτήσεις στην σελίδα σου και συνομιλούν με άλλους χρήστες και τέλος γίνονται ambassadors, δηλαδή μιλούν, συζητούν, προβάλλουν και υπερασπίζονται την μάρκα σου.

Ας δούμε όμως ποιο είναι αυτό το περιεχόμενο που θα κάνει τον liker να εμπλακεί με το brand σου:

 1. Πείτε το με εικόνα και video. Οι εικόνες έχουν 10πλάσια ανταπόκριση σε σχόλια από το απλό κείμενο και το video 10πλάσια ανταπόκρισή από τις εικόνες!  Δεν χρειάζεται να το υποστηρίξω με μελέτες που έτσι κι αλλιώς υπάρχουν, απλά σκέψου πως αντιδράς εσύ στις αναρτήσεις εικόνων και video.

2. Ζητήστε την γνώμη τους ή απλά ρωτήστε τους

  • Ρωτήστε τους τι δώρο θα ήθελαν να προσφέρετε στον επόμενό σας διαγωνισμό
  • Ρωτήστε τους για τα ενδιαφέροντά τους (τι είδους βιβλία διαβάζετε;), τις προτιμήσεις τους (απολαμβάνετε καλύτερα τις διακοπές στο βουνό ή στην θάλασσα;), τις συνήθειες τους (τι τρώτε για πρωϊνό;)
  • Ρωτήστε τους ποιο προϊόν πιστεύουν ότι λείπει από την γκάμα σας ή ζητήστε τους να σας προτείνουν ένα προϊόν ή μια παραλλαγή του. Τα μπισκότα Oreo ρώτησαν “Pick a flavor, any flavor! If you could create a new Oreo cream flavor, what would it be?” και πήραν 7,100 likes και 12,500 comments
  • Κάντε μια δημοσκόπηση χρησιμοποιώντας φωτογραφίες ως επιλογές για την απάντηση

3. Κάντε προσφορές ”Fans Only”.

  • Η Ford India αναζήτησε 100 test drivers μόνο μέσα από τις παρουσίες της στα Social Media για να οδηγήσουν το νέο της μοντέλο, αρκεί να έκαναν share το post του αυτοκινήτου.
  • Πολλά ξενοδοχεία προσφέρουν έξτρα παροχές σε όσους τους δείξουν ότι έχουν μοιραστεί ή έχουν κάνει retweet μια ανάρτηση του ξενοδοχείου

4. Ανακοινώστε με post τους διαγωνισμούς σας. Old time classic.  Οι socializers ΠΑΝΤΑ κάνουν like και μοιράζονται τα νέα ενός ωραίου δώρου, κατά την διάρκεια του διαγωνισμού αλλά και με την ανακοίνωση των νικητών.

5. Photo caption: ζητήστε τους να δώσουν ένα τίτλο σε μια φωτογραφία που θα αναρτήσετε.

6. Συμπληρώστε το κενό. Μια τεχνική παρόμοια με την προηγούμενη όπου ζητάτε από το κοινό σας να συμπληρώσει μια φράση όπως «Το χρώμα που θα επικρατήσει στις καλοκαιρινές κολεξιόν είναι το ________» ή «Το αγαπημένο παιχνίδι του παιδιού μου είναι  _________»

7. Αναρτήστε επίκαιρο περιεχόμενο όπως «Μην ξεχάσετε αύριο την γιορτή της μητέρας».  Πολιτικά, θρησκευτικά και οικονομικά θέματα εξαιρούνται, εκτός αν είστε σύμβουλος οικονομικών (για το τελευταίο).

8. Quotes (ρήσεις / αποφθέγματα). Άλλο ένα old time classic.  Επισκεφθείτε το My Attitude My Life My Rules, δείτε τον αριθμό των likes και των κοινοποιήσεων σε κάθε post (έχει μόνο quotes) και θα καταλάβετε.  Προσοχή όμως μην χαθείτε στις γενικότητες.  Το «μυστικό» εδώ είναι να βρείτε quotes τα οποία έχουν σχέση με το προϊόν, την υπηρεσία ή την εικόνα που θέλετε να προβάλετε.

Βάλτε σε εφαρμογή τα παραπάνω και πείτε μου αν είδατε κάποια διαφορά στην «εμπλοκή» των οπαδών σας με την παρουσία σας στα social media.  Στο 2ο μέρος θα σας δώσω αρκετές ακόμη ιδέες αλλά και τα αποτελέσματα ερευνών σχετικά με το γιατί οι χρήστες κάνουν likes, shares και comments.

Ετικέτες: , , , , , , ,


Σχετικά με τον Αρθρογράφο

Ο Αρσένης Πασχόπουλος είναι από τους πρώτους marketers του διαδικτύου στην Ελλάδα με δράση η οποία ξεκινά το 1996. Είναι Managing Partner στην εταιρεία υπηρεσιών διαδικτύου Just On Line. Είναι συγγραφέας των βιβλίων “Social Media Marketing”, 2010, εκδόσεις Κλειδάριθμος και "Ηλεκτρονικό Εμπόριο " (3η έκδοση 2007, εκδόσεις Κλειδάριθμος). Για 4 χρόνια ήταν υπεύθυνος εκπαίδευσης για τραπεζικά συστήματα online πληρωμών στην First Data. Έχει εργαστεί στα τμήματα marketing των εταιρειών Shell, Johnson&Johnson, Fiat, Boston University, Όμιλος Δ. Αγγελόπουλου, Γενική Χημικών Προϊόντων. Από τους πρώτους (1996) που δημιούργησαν σεμινάρια Ηλεκτρονικού Εμπορίου για μικρομεσαίες επιχειρήσεις και διεξήγαγε κύκλο σεμιναρίων ηλεκτρονικού εμπορίου για την Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου. Για 4 χρόνια ήταν υπεύθυνος προώθησης και εκπαίδευσης μικρομεσαίων επιχειρήσεων σε θέματα ηλεκτρονικού εμπορίου στον ΑΣΔΑ (Αναπτυξιακός Σύνδεσμος Δυτικής Αθήνας). Είναι απόφοιτος του Deree College με μεταπτυχιακό στο Boston University.



Πήγαινε με πάνω ↑