Τα 8 πιο συχνά λάθη των Facebook Σελίδων και πώς να τα διορθώσετε

Ημ/νία: 19 Μαρτίου 2014 | by Θοδωρής Κόνσουλας

9

Ποιος σας είπε πως η διαχείριση μιας Facebook σελίδας είναι εύκολη δουλειά και μπορείτε να την αναθέσετε σε οποιονδήποτε Facebook χρήστη; Αντιθέτως, χρειάζεται κανείς να ξέρει όλα εκείνα τα απαραίτητα μυστικά, ώστε να μπορεί να πετυχαίνει το μέγιστο αποτέλεσμα σε μια Facebook σελίδα, δηλαδή να αυξάνει τα likes αυτής, την απήχηση των δημοσιεύσεων και φυσικά το engagement των fans και μη.

facebook you are doing it wrong

Από τη μέχρι τώρα εμπειρία μου σε διάφορες Facebook σελίδες, από έναν διαχειριστή έως αρκετούς ανά σελίδα, κατάφερα να εντοπίσω κάποια λάθη τα οποία με σωστή στρατηγική θα μπορούσαν εύκολα να αποφευχθούν.

1. Προτού δημοσιεύσουμε, βλέπουμε αν υπάρχουν προγραμματισμένες δημοσιεύσεις

facebook pages biggest mistakes

Ίσως το σημαντικότερο λάθος, αφού σε σελίδες με πολλούς διαχειριστές έχει τύχει πολλές φορές να δω κάποιον διαχειριστή να προγραμματίζει μία δημοσίευση για τις 21:00 και έναν δεύτερο διαχειριστή να μην το βλέπει και να δημοσιεύει 2 λεπτά πριν. Το αποτέλεσμα; Η δημοσίευση στις 20:58 θα «θαφτεί» από τη δημοσίευση στις 21:00 και δε θα αποκτήσει μεγάλη απήχηση μέσα σε μόλις 2 λεπτά.

Επομένως, η λύση είναι οι διαχειριστές να κοιτούν πρώτα αν υπάρχει κάποια προγραμματισμένη δημοσίευση στη Facebook σελίδα και ύστερα να δημοσιεύουν με σιγουριά, είτε εκείνη τη χρονική στιγμή, είτε να προγραμματίζουν για την κατάλληλη χρονική στιγμή.

Δεν ξεχνάμε πως το Facebook πλέον «καρφώνει» τα ονόματα των διαχειριστών οι οποίοι δημοσιεύουν, οπότε μπορείτε να βρείτε ποιος έκανε το λάθος και να του εξηγήσετε τι πρέπει να προσέξει την επόμενη φορά. Περιμένουμε με ενδιαφέρον το νέο design των Facebook σελίδων για να δούμε πού ακριβώς θα εντοπίζεται ο αριθμός των προγραμματισμένων δημοσιεύσεων.

2. Προσοχή στα likes με το όνομα της Facebook σελίδας

facebook pages biggest mistakes

Δεν είναι λίγες οι φορές που βλέπω σελίδες να δημοσιεύουν κάτι και ύστερα στα likes της δημοσίευσης να βρίσκεται το όνομα της σελίδας. Είναι το ίδιο με το να δημοσιεύσει κανείς με το προσωπικό του προφίλ ένα status «είμαι καλά» και ύστερα να κάνει like σε αυτό. Το βρίσκω αρκετά περίεργο και λάθος.

Μεγάλη προσοχή πριν κάνετε like σε μια δημοσίευση μιας σελίδας την οποία διαχειρίζεστε. Βεβαιωθείτε πως πρώτα έχετε κάνει την εναλλαγή στον προσωπικό σας λογαριασμό, έτσι ώστε να φαίνεται πως εσείς κάνατε το like και όχι η Facebook σελίδα. Στη συνέχεια πάντοτε να κάνετε εναλλαγή και πάλι με το λογαριασμό της σελίδας, καθώς θα την πατήσετε στην επόμενη δημοσίευση.

3. Δε δημοσιεύουμε πολλές φορές και πολύ συχνά

Είναι λάθος για μια σελίδα να δημοσιεύει για παράδειγμα 3 δημοσιεύσεις μέσα σε 5 λεπτά και μετά για την υπόλοιπη μέρα να είναι κενή. Όπως ανέφερα και προηγουμένως, η κάθε νέα δημοσίευση μιας σελίδας «θάβει» την προηγούμενη.

Αυτό που πρέπει να κάνετε, είναι να αφήνετε ένα χρονικό διάστημα μεταξύ των δημοσιεύσεων, το οποίο θα το διαμορφώσετε εσείς ανάλογα με τον αριθμό δημοσιεύσεων που έχετε κάθε μέρα. Μπορεί να είναι ανά τέταρτο, μπορεί ανά ώρα, ίσως και ανά δίωρο.

Βέβαια, καλό είναι μια Facebook σελίδα να μην κοινοποιεί πάρα πολλές δημοσιεύσεις μέσα σε μία μέρα, καθώς ίσως κουράσει τους fans της, οι οποίοι θα βλέπουν στην αρχική σελίδα τους συνεχώς δημοσιεύσεις της σελίδας. Θα μου πείτε πως γι’αυτό το λόγο έκαναν like εξαρχής οι fans, αλλά ίσως η ενόχληση τους ωθήσει να πατήσουν unlike. Προσωπικά, το έχω κάνει. Επίσης, δεν κοινοποιούμε σημαντικές δημοσιεύσεις τα ξημερώματα, εκτός κι αν το κοινό μας είναι εξειδικευμένο και ξύπνιο τέτοια ώρα!

4. Ελέγχουμε δύο φορές τη δημοσίευση πριν την κοινοποιήσουμε

Σημαντικό, επίσης, λάθος είναι οι βιαστικές δημοσιεύσεις. Βλέπω αρκετά ορθογραφικά και συντακτικά λάθη στο γραπτό λόγο, κάποιες φορές παραλείψεις συνδέσμων ή ακόμη και ολόκληρων λέξεων.

Πάντοτε πρέπει να γίνεται διπλός έλεγχος μιας δημοσίευσης πριν αυτή κοινοποιηθεί στους fans μιας Facebook σελίδας. Βέβαια, θα πρέπει να υπάρχει και ο σωστός διαχειριστής σελίδας, εκείνος, δηλαδή, ο οποίος θα γνωρίζει πώς να χρησιμοποιεί σωστά το γραπτό λόγο, διαφορετικά όσοι έλεγχοι κι αν γίνουν δε θα βγει σωστό το τελικό αποτέλεσμα.

Μην ξεχνάτε και τον ορθογραφικό έλεγχο του browser τον οποίο χρησιμοποιείτε στην περίπτωση αυτή!

5. Δεν παραλείπουμε να απαντήσουμε σε σχόλια δημοσιεύσεων και σε προσωπικά μηνύματα προς τη σελίδα

Δεν πρέπει να υπάρχουν δικαιολογίες τύπου «Δεν προλαβαίνω να απαντήσω στους fans της σελίδας» ή «Δεν είναι η δουλειά μου να το κάνω». Απαντώντας στα σχόλια δημοσιεύσεων των fans και μη της σελίδας, δίνετε αξία και ικανοποίηση στους χρήστες αυτούς. Το αποτέλεσμα; Να κερδίζετε νέους fans ή να ευχαριστείτε τους ήδη υπάρχοντες, οι οποίοι να είστε σίγουροι θα σας το ανταποδώσουν μελλοντικά. Το ίδιο ισχύει και για τα προσωπικά μηνύματα της σελίδας, τα οποία πάντοτε απαιτούν απάντηση προς το χρήστη.

Ανά τακτά χρονικά διαστήματα, για παράδειγμα μια ή δυο φορές μέσα στη μέρα, παρακολουθήστε τις ειδοποιήσεις της σελίδας και τα προσωπικά μηνύματα, τα τελευταία εφόσον τα έχετε ενεργοποιημένα, στον Πίνακα Ελέγχου. Δεν είναι απαραίτητο να απαντάτε στο κάθε σχόλιο, αν δεν το κρίνετε απαραίτητο, αλλά σίγουρα να απαντάτε στις ερωτήσεις τις οποίες σας κάνουν και στα προσωπικά μηνύματα τα οποία λαμβάνετε.

Προσοχή στους χρήστες trolls! Θέλουν ειδική μεταχείριση.

6. Δοκιμάζουμε διάφορους τύπους δημοσιεύσεων και αξιοποιούμε τα στατιστικά (insights) της Facebook σελίδας

Παρατηρώ πως πολλές Facebook σελίδες δημοσιεύουν ένα συγκεκριμένο τύπο δημοσιεύσεων, για παράδειγμα εισάγουν ένα σύνδεσμο και κρατούν την προεπισκόπηση του συνδέσμου. Ίσως αυτός ο τύπος δημοσίευσης να λειτουργεί για τη σελίδα, ίσως και όχι. Αν οι διαχειριστές της σελίδας δε δοκιμάσουν περισσότερους τύπους δημοσιεύσεων, δε θα το μάθουν ποτέ.

Μια σελίδα θα πρέπει να δημοσιεύει και συνδέσμους και κείμενο και εικόνες και φυσικά περιεχόμενο άλλων σελίδων. Όλα τα προηγούμενα με διάφορες δοκιμές στο περιεχόμενο κάθε φορά. Για παράδειγμα, ένας σύνδεσμος σε δημοσίευση κειμένου μπορεί είτε να μπει στην αρχή, είτε στο τέλος, είτε κάπου στη μέση. Το κείμενο μπορεί να είναι μεγάλο σε μήκος, μπορεί να είναι και μια σειρά. Ενδιαφέρον έχει η ενίσχυση των δημοσιεύσεων με αναφορά σε άλλες σελίδες του Facebook.

Επισκέπτοντας τα στατιστικά (insights) της Facebook σελίδας, μπορείτε να δείτε πόσα κλικ πήρε η κάθε δημοσίευση και φυσικά το engagement αυτής (like, σχόλια, κοινοποιήσεις), ώστε να κρίνετε τι λειτουργεί και τι όχι στη σελίδα σας. Κάθε σελίδα έχει το δικό της κοινό και προσαρμόζεται σε αυτό.

7. Προσέχουμε πολύ την επανάληψη δημοσιεύσεων και συνδέσμων

Κατά τη δική μου ταπεινή άποψη, είναι λάθος για μια σελίδα να δημοσιεύει ένα σύνδεσμο στις 10 το πρωί και ξανά στις 10 το βράδυ, αυτούσιο. Μπορεί η βραδινή δημοσίευση να έχει επιτυχία, αλλά όταν κάποιος χρήστης βλέπει στην αρχική του σελίδα πως η Facebook σελίδα δημοσίευσε δυο φορές μέσα στην ίδια μέρα τον ίδιο σύνδεσμο, μάλλον δε θα του αρέσει και πολύ.

Αντιθέτως, ένας σύνδεσμος μπορεί να δημοσιευθεί με προεπισκόπηση συνδέσμου το πρωί και το βράδυ παρέα με μια εικόνα μέσα στο κείμενο της δημοσίευσης ή σε δημοσίευση τύπου κειμένου, χωρίς προεπισκόπηση συνδέσμου. Οι fans δε θα καταλάβουν πως η δημοσίευση επαναλήφθηκε, εκτός φυσικά αν το θυμούνται. Επομένως, η επανάληψη δημοσιεύσεων να γίνεται με ποικίλους τρόπους δημοσίευσης.

Είναι στην κρίση του κάθε διαχειριστή αν θα επαναλαμβάνει ή όχι δημοσιεύσεις. Πιστεύω πως αν η απάντηση είναι ναι, τότε πρέπει να γίνεται με προσοχή και με τον τρόπο που ανέφερα προηγουμένως.

8. Δε φοβόμαστε να κοινοποιήσουμε περιεχόμενο άλλων σχετικών σελίδων

Στην Ελλάδα φαίνεται πως υπάρχει ένας φόβος κοινοποίησης περιεχομένου άλλων Facebook σελίδων σε δικές μας Facebook σελίδες. Ίσως επειδή σκεφτόμαστε πως στέλνουμε τους fans μας στις άλλες σελίδες και τους διώχνουμε από τη δική μας.

Κατά τη δική μου κρίση, αυτό είναι λάθος. Αν οι κοινοποιήσεις χρησιμοποιηθούν σωστά και ενημερώνουν τους fans της σελίδας μας με επιπλέον σχετικό περιεχόμενο από αυτό το οποίο ζητούν, τότε σίγουρα θα αυξήσουν το engagement των δημοσιεύσεων μας.

Πηγή: Digital Life

Ετικέτες: , , , , ,


Σχετικά με τον Αρθρογράφο

Από μικρή ηλικία «κόλλησα» με τους υπολογιστές και γενικά τον κόσμο του ίντερνετ. Μεγαλώνοντας βρέθηκα να σπουδάζω στο τμήμα Εμπορίας και Διαφήμισης του ΤΕΙ Αθήνας.



Πήγαινε με πάνω ↑